Kryzys zmusza firmy do cięcia kosztów. Skoro generowane przychody i zyski są coraz mniejsze, to bilans trzeba zrównoważyć, obniżając wydatki. Właściciele firm kierując się rachunkiem ekonomicznym, sięgają po różne rozwiązania. W końcu biznes ma przynosić profity – nie jest działalnością charytatywną.

 

 

Outsourcing to początek, a nie koniec

W pierwszej kolejności przedsiębiorstwa zmniejszają wydatki na dobra, które nie są bezpośrednio związane z ich podstawową działalnością. W pewnym momencie margines się jednak kończy, a dalsze cięcia przynoszą więcej szkód niż pożytku, bo mogą zagrażać istnieniu zakładu. Eksperci polecają więc outsourcing, czyli zlecanie pewnych zadań firmom zewnętrznym. Jakie prace można powierzyć zewnętrznym podmiotom? Tak naprawdę nie ma ograniczeń. Firma musi kierować się jednak swoim interesem. Wyprowadzenie pewnych prac poza zakład może być niebezpieczne i niekorzystne. Na szczęście dzisiaj na rynku działają zaufane agencje, którym zależy na dobrej opinii. Outsourcing w wykonaniu takich podmiotów jest receptą dla firm borykających się z problemami spadającej sprzedaży.

Co można zlecać fachowcom od sprzedaży?

Poza banalnymi czynnościami typu sprzątanie, ochrona obiektów, catering outsourcing może dotyczyć również działań marketingowych i sprzedażowych. Coraz częściej zdarza się sytuacja, że firma wynajmuje od agencji profesjonalny zespół przedstawicieli handlowych i specjalistów od pozyskiwania klientów. Załogę kompletuje macierzysty pracodawca zajmujący się szkoleniem tzw. zewnętrznych sił sprzedaży (tym mianem określa się przedstawicieli handlowych) oraz raportowaniem ich pracy do zleceniodawcy. Taka agencja może też monitorować rynek, na którym działa klient zlecający outsourcing oraz zajmować się akcjami typowo marketingowymi, np. ekspozycją towaru w miejscu sprzedaży.

Gorsza kondycja gospodarki jest dobrym testem dla przedsiębiorców. Jedni nie wytrzymają konkurencji i nie poradzą sobie ze spadkiem dochodów. Inni wykorzystają trudny czas na wzmocnienie firmy oraz na poprawę swojej pozycji na rynku. Osiągną to przy pomocy wyspecjalizowanych agencji, które zajmują się wspieraniem działań marketingowych i sprzedażowych.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika