Franczyza W latach 30- tych do trendu o nazwie franczyza przystąpili dealerzy motoryzacji. Po drugiej wojnie światowej rozkwitła gastronomia.

Przekazywano sobie technologię produkcji, pomysł na sprzedaż produktów, wpierano się w rozwoju nowych placówek gastronomicznych.

Już wtedy musieliśmy wiedzieć jak  się ubrać do obsługi klientów, jak ma wyglądać punkt usługowy, jak mam y sprzedawać nawet niekiedy za jaką cenę.

U nas w Polsce. Także możemy mówić o franczyzie już za czasów PRL-u, gdy to nasz największy bank PKOBP i Poczta Polska otwierały coraz to więcej swoich agencji.

W latach 70- tych nasz Orbis zaczął współpracować ze swoimi placówkami i innymi hotelami zagranicznymi w innych miastach i krajach.

W latach 90-tych system ten nabiera czarnych barw, ponieważ ludzie to wykorzystują, wykorzystują naiwność drugiego człowieka i oferują piramidki finansowe, w zamian trzeba uiszczać wkład własny aby wejść w system.

Ale już w 2000 roku nastąpiła stabilizacja i powstała firma Profit specjalizująca się w zagadnieniach dotyczących franczyzy, ustalała reguły, warunki umów itp. Można śmiało zawdzięczać wzrost gospodarczy właśnie franczyzie.franchising

I zbliżamy się w naszych dywagacjach do dwudziestego pierwszego wieku.

W 2007 roku franczyzodawcy zainwestowali u nas w kraju ponad miliard złotych w swoje biznesy. Nasza rodzima franczyza zalewa rynki np. Czech, głównie chodzi o sklepy odzieżowe, które są w cenie.

Teraz pojawiają się nowi operatorzy pocztowi czy sieci sklepów z wyposażeniem wnętrz a także branża nieruchomości zaczęła się tym interesować.

Z czego składa się pakiet franczyzowy?

Inaczej zwany licencją składa się ze znaku towarowego, sprawdzonej wiedzy, procedur prowadzenia działalności, usług prowadzonych przez franczyzodawcę oraz opłat jakie ponoszą obie strony umowy.

Do ciekawszych i bardziej praktycznych należą procedury. Tu się umieszcza godziny otwarcia, opisy poszczególnych stanowisk pracy, zakresy obowiązków pracowników, mowa jest o szkoleniach pracowników, są zawarte wymagania co do wyglądu, ubioru.

Ponadto są tu wytyczne potrzebne do procesu rekrutacji, standardowe pisma, zalecenia co do cen obowiązujących, politykę zaopatrzeniową, a nawet księgowość i sposoby jej prowadzenia.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika