Prowadzenie bloga może wydawać się nieco przytłaczającym zajęciem, ale w rzeczywistości jest to najprostsza droga promocji w społeczności internetowej. Przestrzeganie poniższych wskazówek pomoże Ci sprostać wyzwaniom.

1. Określ swoje cele.
Twój blog ma większe szanse na zaistnienie w sieci, jeżeli zdefiniujesz swoje cele i oczekiwania.

Zastanów się czy chcesz być ekspertem w swojej dziedzinie, czy też pragniesz prowadzić internetowy pamiętnik, stworzyć miejsce na prezentację swych zmagań literackich czy inspirujących talentów. Ustal priorytety na najbliższe pół roku, a potem pisz, prezentuj swoje pomysły według założeń.

2. Znajdź odbiorcę.

Projekt i treść Twojego bloga powinny odzwierciedlać oczekiwania odbiorców.Inaczej będziesz pisał o swojej pasji np. o fotografii, inaczej o rajdach samochodowych, kosmetykach, modzie lub muzyce, a zupełnie odmiennie o marketingu.

3. Stwórz markę.

Twój blog jest jak marka np. Adidas czy Nike.
Projekt i treść powinny wyraźnie informować czytelnika o wartości bloga i jego wizerunku. Konsekwencja pozwala spełnić oczekiwania odbiorców.

4. Bądź sumienny.
Czynny blog jest przydatnym blogiem.

5. Zachęcaj.
Zachęcaj czytelników do rozmowy, zadawaj pytania i udzielaj odpowiedzi. Kontynuuj rozmowę poprzez zamieszczanie komentarzy na innych blogach. Angażuj się z pasją w konwersację.

6. Bądź widoczny.
Stwórz atrakcyjne tematy i promuj je w sieciach społecznościowych, na innych blogach.

7. Ryzykuj.
Korzystaj z nowych narzędzi i dostępnych funkcji w Twojej platformie blogowej. Nie bój się, testuj i sprawdzaj ich skuteczność.

8. Poproś o pomoc.
Bloggerzy są naprawdę pomocnymi i symatycznymi ludźmi. Jeżeli czegoś nie wiesz, pytaj innych. Oni też kiedyś zaczynali swoją przygodę z blogowaniem.

9. Ucz się.
Internet rozwija się błyskawicznie. Bądź zawsze na czasie, trop nowe przydatne narzędzia i śledź wiadomości z blogostrefy.

10. Bądź sobą.
Twój blog jest częścią Ciebie. Obnażasz swoją osobowość, dostarczasz informacji, inspirujesz.

Prowadź blog z sercem.

Pozdrawiam
Anna

O autorze

Jako copywriter uważam, że słowo i obraz to najdoskonalsze narzędzia komunikacji. Nieustannie poszukuję inspiracji i nowych dróg. Magia reklamy to niewyobrażalna potęga.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.