Wybór agencji SEO/SEM nie należy do łatwych głównie ze względu na nadal niewielką, aczkolwiek zwiększającą się, wiedzę na temat tego typu usług. Dla przypomnienia, SEO to z definicji działania polegające na optymalizacji zawartości strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, co ma na celu zwiększenie jej widoczności pod wybranymi słowami kluczowymi. SEM zaś to wszelkie działania związane z promocją w wyszukiwarkach, a więc zawierające w sobie także SEO. W dużym skrócie, SEM = SEO + PPC (PPC = pay per click, czyli reklamy takie jak Google Adwords).

Na początku współpracy agencja SEO/SEM powinna przedstawić Ci pokrótce sposoby jej działania i dobrać słowa kluczowe charakteryzujące działalność Twojej firmy, dzięki czemu na stronę trafią klienci zainteresowani Twoimi usługami bądź też produktami. Powinieneś dowiedzieć się, że podczas gdy wyniki kampanii reklamowej w Google Adwords będą widoczne prawie natychmiast po jej uruchomieniu, na efekty pozycjonowania w wynikach organicznych możesz czekać miesiącami.

W związku z powyższym agencja powinna dostarczać Ci na bieżąco raporty z pozycjami strony na ustalone wcześniej słowa kluczowe plus raporty z efektów kampanii Google Adwords. Powinieneś także mieć dostęp do statystyk, np. Google Analytics, które można połączyć z kontem Google Adwords i dzięki temu śledzić jej efekty w postaci nie tylko wejść na stronę, ale przede wszystkim dokonanych akcji, np. zakupu towaru lub skorzystania z formularza kontaktowego.

Agencje SEO/SEM powinny już na początku przygotować klienta na ewentualne niespodzianki, np. możliwe filtry w wyszukiwarkach. Nie mogą one jednak zagwarantować pozycji, ponieważ kolejność wyświetlania wyników wyszukiwania nie jest zależna tylko od nich. Specjaliści ds. SEO wykorzystują jedynie swoją wiedzę i doświadczenie związane z pozycjonowanymi wcześniej stronami, jednak wszystko to wynika z przeprowadzonych testów i analizy efektów, gdyż algorytmy wyszukiwarek są objęte tajemnicą i „ujawniane” są jedynie informacje dotyczące optymalizacji strony. O gwarancji pozycji można mówić jedynie w odniesieniu do linków sponsorowanych, w przypadku których największą rolę odgrywa ustalona stawka za kliknięcie.

Nawiązując współpracę z tego typu agencjami zdaj się na nich i nie próbuj robić nic na własną rękę. Jeśli zdecydowałeś, że nie jesteś w stanie sam zadbać o promocję Twojej strony w wyszukiwarkach, pozostaw całą pracę agencji SEO/SEM, która zna się na tym najlepiej.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika