Nie ulega wątpliwości, że sprzątać trzeba. Dlaczego więc nie zrobić ze sprzątania swego źródła dochodu? Tak się bowiem składa, że działające w dużych miastach firmy sprzątające są w stanie zapewnić swym właścicielom zysk przekraczający na czysto nawet 10 tys. zł!

Nic więc dziwnego, że w ostatnich czasach powstaje w Polsce coraz więcej firm oferujących usługi w zakresie szeroko pojętego sprzątania. Jeżeli chcielibyśmy powierzyć jednej z nich wysprzątanie „na błysk” naszego gospodarstwa domowego, powinniśmy liczyć się z wydatkiem od 75 do 300 zł za jednorazową przyjemność skorzystania z takiej usługi. Jednak to nie klienci indywidualni są głównymi odbiorcami oferty proponowanej przez wspomniane instytucje…

Szczerze mówiąc, porządkowaniem prywatnych domów lub mieszkań trudnią się właściwie tylko małe agencje sprzątające, które zatrudniają kilka, góra kilkanaście osób. Największe przedsiębiorstwa działające w opisywanej branży skupiają się przede wszystkim na świadczeniu usług klientom instytucjonalnym, takim jak wszelkiej maści urzędy, firmy i tym podobne obiekty. Wynika to z faktu, iż w wielu przypadkach o wiele bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest wynajęcie zewnętrznej instytucji w celu realizacji usług porządkowych niż zatrudnienie na etat osób w charakterze sprzątaczki.

Założenie niewielkiej firmy sprzątającej nie jest wyjątkowo ryzykownym przedsięwzięciem. Nie trzeba także posiadać do niego specjalnych umiejętności czy też dysponować szczególnie obfitym kapitałem pieniężnym. Wszystko zależy od skali planowanego przez nas biznesu. Jeżeli zamierzamy prowadzić na początku działalność jednoosobową, siedziba firmy może znajdować się w prywatnym mieszkaniu, a na jej wyposażeniu mogą znajdować się właściwie tylko przedmioty niezbędne do prawidłowego wykonywania powierzonej nam pracy. Będą to więc akcesoria do sprzątania (miotły, mopy, wiadra itp.), profesjonalne środki czystości i urządzenia, jak na przykład odkurzacze. Oczywiście przed podjęciem pierwszego zlecenia należy zarejestrować swoją działalność gospodarczą zgodnie z obowiązującymi przepisami.

W pojedynkę możemy jednakże nie być w stanie świadczyć usług klientom instytucjonalnym. O ile bowiem wysprzątać prywatne mieszkanie zdołamy przeważnie w kilka godzin, z całą powierzchnią biurowca możemy nie uporać się samodzielnie nawet w kilka dni. Dlatego też kiedy myślimy o działalności na szerszą skalę, musimy liczyć się z większymi inwestycjami. Byłoby trzeba zakupić maszyny do prania wykładzin i konserwacji odkrytych podłóg, a trzeba zaznaczyć, że nie są to tanie urządzenia. Ich cena wynosi bowiem ponad 15 tys. złotych, jednak koszt, jaki będziemy musieli ponieść na ich sprawunek, powinien się w miarę szybko zwrócić (na sprzątaniu biur, urzędów itp. zarabia się bowiem o wiele lepiej niż na porządkowaniu prywatnych mieszkań lub domów). Koniecznością również okaże się prawdopodobnie zatrudnienie w naszej firmie kolejnych pracowników, a więc prowadzona przez nas działalność gospodarcza nie będzie już jednoosobowa.

Jeżeli chodzi o sprzątanie biur Warszawa jest miastem, w którym ceny za tego typu usługę kształtują się od 3 do 6 zł miesięcznie za metr kwadratowy porządkowanej powierzchni. Niemniej jednak jeżeli dany lokal znamionuje się stosunkowo niewielkim rozmiarem, firmy sprzątające życzą sobie przynajmniej 1500 zł jako opłatę za jego wysprzątanie. Dodatkowo płatne są także niektóre z pozostałych usług o charakterze porządkowym. W związku z tym można uwzględnić w cenniku dodatkowe opłaty za pranie tapicerek meblowych, mycie okien itd.

Firmy sprzątające, które obsługują każdego miesiąca kilku klientów instytucjonalnych, są w stanie zarobić „na czysto” nawet 15 tys. złotych miesięcznie. Koszty prowadzonej działalności są bowiem stosunkowo niewielkie – wystarczy na bieżąco kupować środki czystości, konserwować posiadane przez nas maszyny i urządzenia oraz opłacać zatrudnione przez nas osoby (zawód sprzątaczki nie należy do najlepiej opłacanych, a więc ok. 1500 zł „na rękę” powinno zadowolić naszych pracowników). Ponadto nie należy zapominać o działaniach promocyjnych i reklamowych, które pozwolą nam dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.