bursztynNie ulega wątpliwości że ludzie mają słabość do biżuterii, każdy bez względu na płeć pragnie przyozdobić się jakimś świecidełkiem, które poprawi jego czy jej wizerunek. Nigdy nie widziałem nic złego w tym, że ktoś chce zyskać w oczach innych przyozdabiając się jakimś świecidełkiem. Wręcz przeciwnie, to bardzo budujące że ludzie dbają o wygląd, w ten sposób okazują szacunek innym. Ozdabianie swoich ubrań i ciała to bardzo stara praktyka – robili tak już ludzie jaskiniowi, którym było tylko troszkę bliżej do małp niż nam.

Tradycję mamy bardzo długą i bogatą, każdy jubiler ma świadomość spuścizny swojego fachu.

  • Obecnie jubiler musi produkować wyroby zgodne z duchem czasu, a to wymusza projektowanie biżuterii na określone wydarzenia.
  • Nowoczesny jubiler powinien nieustannie zadawać pytanie jak trafić w gusta klienta? Bardzo trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, jak łatwo się domyśleć klienci mają bardzo zróżnicowane poglądy na ozdoby. Dlatego każdy musi oferować jak najszerszy wachlarz wyrobów, tak aby każdy klient znalazł coś dla siebie. W każdej ofercie muszą znaleźć się naszyjniki, kolie, pierścionki i oczywiście wspaniałe kolczyki. Osiągniecie tak szerokiej oferty nie jest proste, jubiler musi pracować z wieloma rodzajami materiałów, od platyny poprzez srebro do bursztynu, jest to bardzo uciążliwe ale efekty są wymierne.

    Jest to także zaleta, możliwość pracy z takimi materiałami jak amber to budujący fakt z życia każdego rzemieślnika. Z pewnością bryluje tutaj biżuteria z bursztynu, który to jest bardzo ciekawym materiałem w obróbce ale z pewnością nie jest łatwy.
    Taka biżuteria z bursztynu nie może być przesadnie rozbudowana, zepsuje to efekt.

  • Klient jednak zawsze musi mieć swoje zdanie i zazwyczaj dużo marudzi, szczególnie kiedy przychodzi do płacenia, nie było jeszcze takiej ceny, która zadowoli klienta. Zazwyczaj wystarczy jednak zaoferować spinki do mankietów aby klient przestał marudzić. Rolą jubilera jest oczywiście odpowiadanie na te marudzenie w taki sposób, aby dowartościować bransoletki i klienta, który w następstwie wyjdzie z pełnymi rękami i pustym portfelem. Klient, który zdecydował się na zakupienie naszej biżuterii, powinien zostać nakłoniony do powrotu. Najwartościowszy klient to taki, który powraca.

Autor zdjęcia: hisks.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.