Jeślli twojej oferty (albo reklamy) nikt nie przeczyta, to oczywiście nie zwiększy ona sprzedaży. Nieskuteczny copywriting nie jest nic warty. Żeby ktoś przeczytał twoją reklamę, to najpierw musi ona przyciągnąć czyjąś uwagę.

Pamiętaj o wielkiej konkurencji z jaką musisz się liczyć w przypadku przyciągania uwagi potencjalnych klientów. Nikt poza tobą nie czeka na ukazanie się twojej reklamy albo oferty. Wszyscy (za wyjątkiem ciebie) woleliby raczej poczytać najnowsze wiadomości, obejrzeć ciekawe wideo w Internecie albo przejrzeć jakieś artykuły albo nawet zerknąć na nekrologi…

Ty, czyli reklamodawca, jesteś nieproszonym gościem albo właściwie – intruzem. Nikt nie zapraszał cię do domu osoby czytającej gazetę albo miesięcznik.
Ktoś, kto kupił czasopismo nie zrobił tego dla reklam znajdujących się w środku. Kupił je po to, żeby dowiedzieć się interesujących rzeczy i trochę się rozerwać. To coś, co twoja reklama także musi dostarczyć… jeśli ma mieć choćby najmniejszą szansę, żeby powalczyć o jego uwagę z prawdziwymi artykułami.

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że ludzie nie przepadają za reklamami. Jak sobie z tym poradzić? Najlepiej zrobić taką reklamę, którą czytelnikowi łatwiej przeczytać niż… ominąć. Powinna być na tyle intrygująca, żeby ludzie bardzo chcieli ją zobaczyć.

Musisz się liczyć też z tym, że czytelnik przegląda średnio co najwyżej 4 reklamy w czasopismach. To oznacza, że twoja oferta/reklama musi być naprawdę ciekawa.

Co możesz zrobić, żeby twoja reklama była ciekawa? Niech twój copywriter napisze o problemach potencjalnego klienta. O tym, co klient może zyskać. Niech intryguje i zaciekawia. W copywritingu bardzo ważny jest też nagłówek, który zwróci uwagę czytelników i to on jest najważniejszy w copywritingu.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.