Czy pisanie reklam (copywriting) jest trudne? Główny cel copywritingu jest prosty – sprawić, żeby ludzie kupowali produkt albo usługę. W żadnym wypadku nie chodzi o to, żeby reklamę albo ofertę podziwiali. Jeśli reklama nie sprzedaje, to jest dla reklamodawcy jedynie zbędnym kosztem.

To nieskomplikowany cel. Ale praktyka pokazuje co innego. Jaki jest rezultat? Sztuka i piękne przykłady kreatywności, które produkowane są przez „agencje kreatywne”, drukowane, podziwiane, doceniane na konkursach i… strona po stronie przewracane przez czytelników, którzy jakoś nie chcą nic kupować.
O skuteczności reklamy nie świadczą pozytywne opinie czytelników i jury na konkursach. Odbiorca „głosuje” na najlepszą reklamę wyłącznie za pomocą swojego portfela i wydanych na produkt albo usługę pieniędzy.

Najskuteczniejsze oferty/reklamy muszą:

1. Zainteresować
2. Powiedzieć, dlaczego warto skorzystać z produktu/usługi
3. Przedstawić dowód, że coś działa
4. Przekonać ludzi, że warto sięgnąć po tę korzyść
5. Poprosić o działanie

Oferta albo reklama nie będą sprzedawać, jeśli nikt ich nie zobaczy i nie przeczyta, a także jeśli nie zainteresuje czytającego tym, co może zyskać. Potencjalny klient musi być przekonany, że produkt działa zanim wyda na ten produkt pieniądze.
Klient musi być przekonany, że warto zamienić swoje pieniądze na twój produkt i musi być przekonany, że podejmuje właściwą decyzję.Wezwanie do działania jest jednym z tych elementów, które kończą ofertę/reklamę. Zwiększa ono szansę, że ktoś podejmie decyzję o zakupie produktu.

Copywriting i jego zasady są dość przejrzyste. Mimo to wiele agencji reklamowych (albo nawet większość?) opiera swoją działalność na nieskutecznych i „kreatywnych” przekazach. To nie ma sensu w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.