Rozwój internetu nie daje nam szans na odpoczynek i zdobycie przyzwyczajeń, codziennie w internecie mamy masę aktualizacji, masę artykułów, masę potrzebnych i niepotrzebnych informacji.

drukLudzie mocno przyzwyczaili się do dobrego druku elektronicznego, miejsce w torbie gdzie kiedyś znajdowała się książka obecnie zajmuje elektroniczne urządzenie służące do wyświetlania książek zwanych ebookami czyli elektroniczna wersja książki. Ostatnio często spotykany widok, szczególnie w autobusach, tramwajach to ludzie pochyleni nad telefonem ze słuchawkami w uszach, to jest widok mobilnego i skomputeryzowanego społeczeństwa. Wraz ze wzrostem tego trenu można zacząć obawiać się o przyszłość tradycyjnego druku i pisma, wynalezionego przez naszych przodków.

Internet wypiera papier

Wiele branż już odczuwa skutki ogólnodostępnego internetu, a dokładnie nowoczesnych technologii dających większy komfort życia, ta branża to wcześniej wymienione drukarnie. Dokładnie mam na myśli różne formy reklamy tradycyjnej jak ulotki, wydruki wielkoformatowe i banery w większych miastach. Banery przybrały postać animacji flash i zamiast na obrzeżach miast wyświetlają się na stronach internetowych.

Dlaczego reklamy w internecie cieszą się takim powodzeniem? Po pierwsze są tańsze! Wydrukowanie reklamy na baner jest stosunkowo drogie, dodatkowo musimy wykupić powierzchnie reklamową, w internecie te kwoty są kilkakrotnie niższe, przez co na taką formę reklamy mogą pozwolić sobie mniejsze firmy i przedsiębiorstwa, a nie tylko międzynarodowe i krajowe korporacje.

Kolejną istotną kwestią jest dotarcie do klienta dla przykładu ulotki rozdawana na ulicach miast docierają do każdej osoby, w różnym wieku o różnych zainteresowaniach, z kolei reklamy w internecie są kontekstowe to znaczy pojawiają się osobą zainteresowanym danym tematem czy produktem, a skoro pojawią się osobą zainteresowanym to jest większe prawdopodobieństwo, że zainteresują potencjalne klienta  który po prostu zakupi u nas dany towar czy daną usługę.

Wiele osób twierdzi, że druk nigdy nie zginie, tak samo jak tradycyjne formy reklamy. Zniknąć może nie zniknie ale ustąpi miejsca nowemu liderowi czyli branża SEM wchodzi na rynek i ma swoje 5 minut (no może trochę więcej) aby „wojować” na rynku usług marketingowych. Nam pozostaje tylko czekać i ewentualnie oceniać efekty ich działań.

 

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.