jubiler i biżuteria

Zarówno kobiety jak i mężczyźni od wieków wykorzystują biżuterię aby dodać sobie atrakcyjności. W Polsce przez długi czas głównymi klientami sklepów jubilerskich były kobiety, a mężczyźni odwiedzali jubilera rzadko, a jeśli tak, to po to, by kupić pierścionek zaręczynowy lub prezent dla swojej ukochanej. Jednak powoli sytuacja ta zaczyna ulegać zmianie. Ilość klientów sklepów jubilerskich rośnie zarówno po stronie kobiet jak i mężczyzn. Wszystko to sprawa, że przeciętny polski jubiler może cieszyć się ze znacznego wzrostu zysków. Co ciekawe zauważyć można duży wzrost sprzedaży biżuterii w internetowych sklepach jubilerskich. Czy zatem taki internetowy jubiler przynosi jego właścicielom konkretne zyski? W tym artykule przedstawimy informacje w jaki sposób otworzyć własny internetowy sklep jubilerski i w jaki sposób skutecznie nim zarządzać.

Otwieramy jubilera

Podstawą przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań w celu otwarcia internetowego sklepu jubilerskiego jest odpowiednia ocena rynku i stworzenie biznes planu. Podczas tworzenia planu, okaże się na pewno że konieczne jest zainwestowanie nie małej sumy pieniędzy. Niestety nie jest możliwe aby rozpoczynać działalność w tej branży nie posiadając sporego budżetu. Najbardziej kosztowną inwestycją jest zakup samej biżuterii lub jeśli zajmujemy się sami jej wytwarzaniem, to zakup materiałów. Jednak jubiler internetowy pozwala zaoszczędzić nam na zakupie lub wynajmie lokalu, który niezbędny jest gdy prowadzi się tradycyjny sklep jubilerski. Koszta kupna lub wynajmu takiego lokalu zazwyczaj są bardzo wysokie, ponieważ aby jubiler przynosił zyski powinien być umiejscowiony w centrum miasta, bądź np. w galerii handlowej, gdzie znajduje się najwięcej potencjalnych klientów. Całą oferowaną w internetowym sklepie jubilerskim biżuterię, najlepiej przechowywać w sejfie. Koszt takiego sejfu, to ok. 5 tys zł. Nie małe koszta wiążą się także ze stworzeniem witryny internetowej dla zakładanego sklepu. Należy opłacić programistów oraz grafików, którzy wykonają nasz internetowy sklep jubilerski. Istnieje także możliwość wykupienia gotowego sklepu, jednak będziemy mieli wówczas ograniczone możliwości wpływania na jego działanie oraz wygląd. Przygotowany serwis należy umieścić w internecie, co wiąże się z koniecznością wykupienia miejsca na serwerze WWW. Dobrze jest także wykupić domenę internetową, najlepiej krótką i taką którą łatwo zapamiętać. Na koniec należy zadbać o odpowiednią reklamę internetowego jubilera. Zakładany sklep jubilerski może być promowany poprzez np. wykupienie linków sponsorowanych w wyszukiwarkach, czy reklamy na znanych i często odwiedzanych portalach. Możemy zdecydować się także na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach, jednak aby nasz internetowy jubiler znalazł się wysoko w wynikach wyszukiwania należy uzbroić się w cierpliwość, gdyż może potrwać to kilka miesięcy.

Należy wiedzieć

Prowadząc sklep jubilerski, nie zależnie czy jest to jubiler internetowy, czy tradycyjny, należy sprzedawać biżuterię z tzw. cechą probierczą, którą wykonuje odpowiedni Urząd Probierczy. Gdy zakupujemy biżuterię (np. w hurtowni) którą chcemy potem sprzedawać, każdy jubiler powinien pamiętać o tym by sprawdzić czy jest ona odpowiednio ocechowana. Natomiast gdy jubiler sam zajmuje się wytwarzaniem biżuterii, powinien on zgłosić się do urzędu probierczego w celu ocechowania swojego wyrobu. Niestety za wydanie każdej cechy probierczej trzeba zapłacić. Koszt jej wykonania zależy od wagi i rodzaju kruszcu z jakiego wykonana jest biżuteria. Za sprzedaż biżuterii bez cechy probierczej grożą wysokie kary.

Jak można zauważyć w powyższym artykule, zakładanie sklepu z biżuterią nie jest proste i tanie. Jednak gdy już uda nam się zakupić biżuterię i uruchomić w internecie sklep jubilerski, to przy dobrej promocji nasz jubiler może zacząć przynosić nam konkretne zyski.

O autorze

interesuję się sportem, moją pasją jest siatkówka, lubię jeździć na rowerze, a wolnych chwilach relaksować się przy dobrej muzyce oraz kawie...

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.