Jako, że najczęstszym źródłem informacji o produktach bankowych są dla większości z nas reklamy, warto niekiedy zastanowić się nad znaczeniem ofert promowanych w mediach. Jedną z najbardziej atrakcyjnych ofert bywają lokaty dla nowych klientów. Tego typu oferty wymagają, aby do danego banku przeniósł swoje oszczędności ktoś, kto już ma je ulokowane u konkurencji.

Nowi klienci, zakładający swoje pierwsze lokaty również są mile widziani, ale bankowcy zdają sobie sprawę, że znacznie bardziej atrakcyjnym klientem będzie dla nich ten, kto już ma spore oszczędności i jest przyzwyczajony do lokowaniach ich na oprocentowanych kontach.

W rzeczywistości, lokaty dla nowych klientów zostały stworzone z myślą o klientach innych banków, których można skłonić do zmiany. Banki reklamujące się w ten sposób liczą na to, że po podpisaniu nowej umowy na lokatę ci sami klienci przynajmniej przez jakiś czas pozostaną wierni nowemu bankowi. W tym czasie można ich będzie zaznajomić dokładniej z całą ofertą usług.

Lokaty promocyjne we wszystkich bankach oferują zazwyczaj wyższe oprocentowanie niż standardowe na lokatach dostępnych dla stałych klientów. To oczywiste, że wyższe jest ono tylko przez okres obowiązywania tej konkretnej promocji. Warto też zwrócić uwagę na to, że pojawiają się w niektórych bankach oferty z oprocentowaniem o wiele wyższym od przeciętnej średniej i one powinny już budzić lekki niepokój albo przynajmniej skłonić nas do znacznie uważniejszego czytania opisu oferty.

Jakie pułapki mogą na nas czekać przy tego rodzaju produktach bankowych sprzedawanych w ofertach promocyjnych? Naprawdę różne. Może okazać się, że wysoko oprocentowana lokata jest lokatą krótkoterminową, z maksymalnym czasem trwania do dwóch miesięcy, przy założeniu, że powyżej tego terminu oprocentowanie dość mocno spada. A umowę musimy podpisać na przykład na cały rok kalendarzowy.

Inny problem, to limit wpłaty na lokatę. Zdarzają się oferty, w których ustalono górny limit na 10.000 złotych, przy jednoczesnym wprowadzeniu do umowy zapisu, że jedna osoba może założyć tylko jedną lokatę promocyjną. Niby nic strasznego, ale z 10.000 wielkiej sumy nie zarobimy. Można wprawdzie założyć kilka takich lokat w kilku różnych bankach, ale będzie to wymagało sporo fatygi i pilnowania, kiedy które z nich trzeba zamknąć, żeby pieniądze powędrowały dalej. Pamiętajmy też, że nowym klientem zostaje się w danym banku tylko raz. Czasem może się okazać, że wraz z lokatą musimy też założyć konto osobiste. Warto pamiętać, że zazwyczaj nie jest ono darmowe.

Warto dokładnie czytać wszystkie oferty. Może się bowiem okazać, że nawet pomimo późniejszego niższego oprocentowania, opłaca się zdecydować się na taką lokatę. Jednak ostrożność jest wskazana, ponieważ wysokie liczby są głównie po to, by skusić nas do podpisania pierwszej umowy.

Ranking lokat bankowych – portal dotyczący oszczędzania wolnych środków finansowych

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.