Ostatnimi czasy eventy stały się popularną formą reklamy. Takie stwierdzenie można spotkać dość często w biznesowej prasie lub portalach branżowych. Lecz co event marketing oznacza dla przeciętnego, małego i średniego przedsiębiorcy? Zazwyczaj niewiele, a szkoda. Warto zapoznać się z tym co oznaczają w praktyce to angielskie słowa i co mogą one dać przedsiębiorcy.

Event to z angielskiego wydarzenie, zaś słowo marketing weszło już na stałe do języka polskiego i każdy je rozumie. Zatem event marketing to organizacja wydarzeń czy imprez, których celem jest zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu danego produktu lub skorzystania z tej, a nie innej usługi. Poprzez organizację różnego rodzaju wydarzeń dla klientów, firma zwraca na siebie sporą uwagę, stara się zdobyć ich zaufanie i poprawia swój wizerunek na rynku.

Eventy - sprzęt estradowy

Ponadto, eventy okazują się niezwykle skutecznym narzędziem w momencie wprowadzania nowych produktów na rynek. Zorganizowanie wokół tego dużej konferencji, pokazu z udziałem znanych osób, atrakcyjnych pokazów lub koncertów sprawi, że produkt ma szanse w dosyć spektakularny i skuteczny sposób zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów.

Co ciekawe, wyróżniające się i atrakcyjne wydarzenie o charakterze marketingowym może zainteresować media i stać się dla nich materiałem do publikacji. Dzięki temu uzyskać można darmową reklamę na stronach popularnych portali czy nawet w telewizyjnych serwisach informacyjnych w momencie, gdy sprawozdanie z organizowanego przez nas wydarzenia pojawi się w telewizji, czy prasie.

Mniejsze i o ograniczonym zasięgu eventy, takie jak targi, czy spotkania z najlepszymi klientami są świetną okazją do nawiązania nowych lub zacieśnienie starych kontaktów handlowych, a także do pokazania nowych produktów i ich pełnej funkcjonalności. Wachlarz organizowanych imprez jest ogromny. Wiele biznesowych wydarzeń można uatrakcyjnić organizując towarzyszący elegancki bankiet, galę przyznania nagród czy statuetek, występy znanych artystów i różne inne mniej lub bardziej ekstrawaganckie atrakcje.

Event marketing można stosować również do wewnątrz firmy w celu wzmocnienia motywacji pracowników i ich identyfikacji z firmą. Z pewnością zadziała atrakcyjny koncert, czy rodzinny piknik podczas którego można przelecieć się balonem. Nie dość, że większość pracowników będzie zadowolona, to także tego typu wydarzenia można dosyć skutecznie wykorzystać do innych działań promocyjnych, chwaląc się tym jak naprawdę dba się o wartościowych pracowników.

To tyle z krótkiej lekcji na temat tego czym jest event marketing. Internet aż roi się od definicji, ciekawych opisów i przykładów skutecznego zastosowania tego typu działań w praktyce dlatego dosyć łatwo jest zasygnalizowany w tym artykule temat zgłębiać. Niektóre firmy zajmujące się organizacją imprez mają dosyć niestandardowe pomysły jak chociażby eventy o charakterze motoryzacyjnym. Warto śledzić i podpatrywać również to co robi konkurencja i firmy z innych branż i najciekawsze pomysły przeszczepiać na własny grunt. Szanse na odniesienie korzyści są naprawdę spore. Wszystkim przedsiębiorcom wypada zatem życzyć powodzenia i atrakcyjnych eventów, o których wieści dotrą do każdego Polaka.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika