Jakiż to prosty i piękny byłby świat bez wadliwie działających sprzętów i wywołującego frustrację oprogramowania…Cóż, na razie to tylko marzenia, jednak warto zastanowić się nad przyczyną powstawania błędów i nieprawidłowości, z którymi spotykamy się codziennie.


Podstawowa przyczyna tkwi w nas samych, czyli projektantach, konstruktorach czy też programistach. W zdecydowanej większości przypadków, to człowiek myli się wprowadzając do programu błąd, który skutkuje późniejszą awarią systemu lub urządzenia. Jako użytkownicy obserwujemy tylko końcowy skutek pomyłki, czyli awarię.

“Błądzić jest rzeczą ludzką” jak powiedział Seneka, ale w przypadku inżynierów, na jakość końcowego produktu wpływa również wiele czynników zewnętrznych, takich jak presja czasu, trudności technologiczne, indywidualne umiejętności czy nawet predyspozycja dnia i problemy osobiste. Do tego można jeszcze doliczyć czynniki związane ze stosowanymi narzędziami czy programami i wychodzi całkiem spore źródło problemów. Żeby było mało, awaria urządzenia może być również wywołana czynnikiem zupełnie zewnętrznym, niebędącym wynikiem ludzkiej pomyłki, czyli przykładowo problemami sieci zasilającej lub awarią sieci teleinformatycznej.
Przy tak dużym zakresie przyczyn powstawania błędów, ich całkowite wyeliminowanie w czasie etapu projektowania i wytwarzania jest  niemożliwe, choćby nie wiadomo jak się starać usprawniać ten proces. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest próbować je wyłapywać poprzez ciągłą weryfikację na różnych etapach, nieustanne testowanie i kontrolę jakości urządzeń lub oprogramowania.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.