Niejedna polska firma na pewno zastanawiała się nad wdrożeniem systemu IVR. Interactive Voice Responsie (bo tak brzmi rozwinięcie skrótu) to rozwiązanie które można wykorzystać na wiele sposobów – choć najczęściej ogranicza się je do wsparcia call center (profesjonalnie nazywa się to segmentacją ruchu) czy automatycznych powiadomień (bezpośrednio lub po weryfikacji użytkownika, który musi podać / wstukać na klawiaturze swoje hasło).

Standardowe zastosowania

Najczęściej z IVR stykamy się dzwoniąc do biur obsługi klienta – dzięki tonowemu systemowi wybierania możemy połączyć się z tym działem firmy, który rozwiąże nasze problemy. To o wiele szybsze i prostsze rozwiązanie niż dzwonienie na centralę, albo do ogólnego call center, które zatrudnia niewyspecjalizowanych w konkretnej dziedzinie konsultantów.

system odpowiedzi głosowej

Zastosowanie IVR w innych obszarach

Ale systemy interaktywnej odpowiedzi głosowej mogą być wykorzystywane także w prowadzeniu działań marketingowych czy w windykacji. IVR bardzo często jest wykorzystywane jako wsparcie loterii sms, a nawet do przeprowadzania ankiet wśród klientów. Przy pomocy najnowszego oprogramowania typu Interactive Voice Response możemy często także wysłać na przykład mailing sms.

Wybór oprogramowania

Dlatego zanim zdecydujemy się na zakup oprogramowania IVR warto porównać ze sobą kilka systemów i dokładnie sprawdzić ich możliwości. Nie chodzi o to, żeby wybrać “najbardziej wypasiony” system, ale żeby przemyśleć w jakich obszarach działalności możemy wykorzystać automatyzację. Amerykańska policja wpadła na przykład na pomysł, żeby wykorzystywać systemy głosowe przy przesłuchaniach (chodzi o zadawanie tak zwanych drażliwych pytań). Ale ivr i voice mail można zastosować na przykład do obsługi reklamacji – zautomatyzowany mailing głosowy jest w tym wypadku bardzo często tańszy i bardziej skuteczny niż klasyczny tryb obsługi. Zaawansowane rozwiązania IVR pozwalają nawet na przesyłanie faksów oraz dokumentów. A co najważniejsze – oprogramowanie do obsługi głosowej można zintegrować na przykład z systemem crm.

 

 

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika