marketing nieruchomości

marketing inwestycji deweloperskich

Kryzys na rynku nieruchomości doprowadził do znacznego spadku cen nowych mieszkań przy jednoczesnym obniżeniu popytu na nie. W ostatnich miesiącach zaczynają pojawiać się jednak informacje o ociepleniu klimatu w segmencie budownictwa mieszkaniowego. Firmy deweloperskie na powrót rozpoczynają prace przy projektach inwestycyjnych, a konsumenci coraz aktywniej przeszukują rynek w poszukiwaniu atrakcyjnych ofert zakupu mieszkań.

Ostatni rok doprowadził do bankructwa szereg słabszych, mniej doświadczonych oraz biedniejszych firm. Te, które nadal funkcjonują zmuszone są do prowadzenia aktywnej działalności marketingowej, która za cel ma zwiększenie efektywności sprzedażowej.

Pamiętać należy, że dzisiejszy kupujący nieruchomość, różni się diametralnie od tego sprzed lat kilku. Klienci stali się niezwykle wybredni i wymagający. Kupując dom lub mieszkanie większość z nas dokonuje największej inwestycji w życiu. Dlatego też oczekujemy odpowiedniej obsługi.

Jak zatem deweloper może przygotować swoją ofertę, aby klient był zadowolony?

Do dyspozycji mamy wiele nowoczesnych narzędzi marketingowych. Każda dobrze reklamowana inwestycja powinna posiadać indywidualnie zaprojektowaną identyfikację wizerunkową. Miejsce budowy powinno być zadbane oraz odpowiednio oznaczone. Informacje, których poszukiwać będą klienci muszą być łatwo dostępne i wiarygodne.

Warto również pomyśleć o dodatkowych prezentacjach graficznych takich jak wizualizacje architektoniczne. Nie każdy posiada bowiem umiejętność przestrzennego myślenia – sam projekt budynku dla wielu osób jest zbyt nieczytelny, aby w oparciu o niego podejmować decyzję o zakupie. Wizualizacje pomagają takim osobom poznać finalny kształt inwestycji, a co za tym idzie, poznać jej funkcjonalność, usytuowanie oraz wszystko to co wpływa na jej atrakcyjność.

Wreszcie zadbać należy o odpowiednią reklamę w mediach – obecność na billboardach, w radiu, w gazetach, a w przypadku większych inwestycji także w telewizji.

Dobrze zaplanowana kampania reklamowa to gwarancja szybkiej sprzedaży, uzyskania zwrotu z inwestycji oraz możliwość podjęcia kolejnych projektów.

O autorze

Specjalista ds. marketingu nieruchomości.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.