Wszyscy chcemy być wyjątkowi, ale czasem zależy nam na tym, by dzięki nam ktoś inny tak właśnie się poczuł. Ma to swoje uzasadnienie – zazwyczaj nie działamy bezinteresownie, a zapewnienie komuś poczucia wyjątkowości sprawia, że możemy odnieść dzięki temu pewne korzyści. Nie zawsze działamy świadomie, ale na pewno świadomie ten właśnie mechanizm wykorzystywany jest w biznesie.
Czym najlepiej wyróżnić kontrahenta i sprawić by poczuł się kimś wyjątkowym? Gadżetem. Oczywiście gadżetem luksusowym.
Gadżety luksusowe to dobra materialne szczególnego rodzaju. Winna charakteryzować je oryginalność, wyjątkowość, a przynajmniej perfekcja wykonania, znakowania i bardzo dobra jakość.

Jakiego rodzaju gadżety można uznać za luksusowe?

Wszystkie te, które tradycyjnie kojarzymy z prestiżem: wyroby drogich i prestiżowych marek, przedmioty wykonane ze szlachetnych materiałów, rzadko używane na co dzień dobra konsumpcyjne, a przede wszystkim przedmioty niespotykane cechujące się elegancją i doskonałością formy.
Wszystko to nie ogranicza zanadto wyboru dóbr materialnych, które można wykorzystać w charakterze tego typu gadżetów.
Gadżety luksusowe równie dobrze mogą być oszczędnymi w formie długopisami (z naciskiem na markę – tu sprawdzi się Parker lub Waterman), pobłyskującym kryształkami Swarovskiego pendrive’m jak i teczkami konferencyjnymi wykonanymi z wysokogatunkowej skóry, sygnowanymi dyskretnym logo i z indywidualnym certyfikatem jakości (i niepowtarzalności). Wybór jest naprawdę spory i niestety wcale nie należy do najłatwiejszych. Tym niemniej i w tym przypadku obowiązują nas pewne zasady doboru gadżetów, dzięki którym spełnią one swoją rolę.

Zasady wyboru gadżetów reklamowych

Gadżety luksusowe i masowe należy przede wszystkim dobierać do charakteru (przedmiotu działalności i wizerunku) firmy oraz osoby (firmy) odbiorcy danego przedmiotu. Kolejnym kryterium są okoliczności. Innego rodzaju prezenty wręczamy z okazji świąt, a inne w przypadku jubileuszy lub bez okazji – choćby w celu podkreślenia faktu, iż zależy nam na współpracy. Nie mniej istotne jest dopasowanie do czasów – jedne przedmioty są trendy, innych już się nie wręcza, a innych jeszcze wręczać nie wypada. Do tego dochodzą pewne uwarunkowania kulturowe i kultywowane tradycje. Wybór w każdym wypadku należy poprzedzić dość wnikliwą analizą. Powinien być on gruntownie przemyślany.

Gadżety luksusowe znakuj tak, by ich nie zepsuć

Gadżet reklamowy jako przedmiot sam w sobie może być pewnym przesłaniem, ale nie byłby gadżetem firmowym, gdyby nie został przed wręczeniem oznakowany. I w tym przypadku należy się trochę postarać. Gadżety luksusowe, by nie straciły swojego wyjątkowego charakteru, powinny być znakowane na tyle dyskretnie i czytelnie jednocześnie, by logo (bądź inny znak graficzny) nie rzucało się w oczy i nie psuło struktury przedmiotu pozostając jednocześnie wyraźnym sygnałem, iż dany przedmiot pochodzi od ściśle określonego darczyńcy.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.