W wielu hotelach i pensjonatach można zauważyć recepcjonistów posiadających charakterystyczne elementy garderoby, najczęściej są to firmowe stroje lub apaszki.

Modne apaszki

Apaszki hotelowe jako element reklamy

Ogólnie wiadomo, że apaszka to doskonałe rozwiązanie estetyczne, pozwalające podkreślić gust danej osoby. W przypadku jednostek hotelowych jest to jednocześnie doskonałe rozwiązanie reklamowo-marketingowe.

 

Apaszki hotelowe

Apaszki zazwyczaj można spotkać w dużych hotelach o wysokim standardzie. Równie doskonała jest w tej kwestii obsługa, pod każdym względem odpowiadająca potrzebom i oczekiwaniom klientów. Mowa tu oczywiście o luksusowych hotelach, charakteryzujących się ponad przeciętną estetyką i funkcjonalnością. Fakt ten dotyczy zarówno strony stricte wizualnej, jak i bytowej. Odpowiednio przygotowana jest także hotelowa, czego przykładem może być wspomniana już recepcja. Odpowiedni, nienaganny strój recepcjonisty zachęca do skorzystania z oferty. Dopełnieniem stroju są właśnie apaszki, które nierzadko posiadają elementy charakterystyczne dla konkretnego hotelu.

 

Ważny element wystroju!

Ogólnie wiadomo, że każda jednostka hotelowa posiada własne, indywidualne połączenia kolorystyczne, dominujące w wystroju i architekturze wnętrz. Fakt ten przekłada się również na płaszczyznę stroju, czego doskonałym potwierdzeniem mogą być przedmiotowe apaszki. Przykładowo, hotel wykończony i zaaranżowany w tonacji granatowo-czerwonej doskonale współgra z utrzymanym w takiej samej tonacji strojem pracowników. Granatowy kostium lub garnitur idealnie wręcz prezentuje się z czerwoną apaszką. Można wręcz stwierdzić, że jest to swoisty symbol danej jednostki, podkreślający jej charakter i niepowtarzalność. Co ważniejsze, elementy te znajdują także zastosowanie w przypadku pozostałych pracowników hotelowych, zarówno obsługujących kawiarnię, jak i zajmujących się utrzymaniem porządku i czystości na terenie obiektu. W tym momencie pojawia się pytanie, jaki jest faktyczny cel uwzględniania apaszek i jednolitych strojów pracowników hotelowych? Wbrew pozorom nie jest to wcale wymysł właścicieli czy też przysłowiowe wyrzucanie pieniędzy w błoto.

 

Apaszka hotelowa jako rozpoznawalny znak firmowy

Odpowiedni,  jednolity strój, wzbogacony apaszkami w konkretnej tonacji to bardzo wyraźne podkreślenie charakteru danej jednostki, korzystnie wpływające na jej renomę i odbiór przez potencjalnych klientów. Ponadto należy zaznaczyć, że w hotelu można spotkać bardzo różne osoby, obok pracowników są tam przede wszystkim klienci, jednolity strój pozwala na wyraźne i bezproblemowe oddzielenie przedstawicieli obydwóch grup, a tym samym wskazanie pracowników placówki. Fakt ten jest szczególnie ważny w sytuacji, gdy potencjalny klient lub osoba zainteresowana ofertą hotelową chciałaby uzyskać dodatkowe informacje, związane bezpośrednio z ofertą hotelu. Jednolity strój, a także konkretne apaszki pozwalają odnaleźć odpowiednią i kompetentną osobę, czyli pracownika hotelu, który udzieli wiarygodnych informacji i wskazówek. Śmiało można więc stwierdzić, że apaszki jako element stroju pracowników hotelowych doskonale pełnią funkcję estetyczną i praktyczną jednocześnie.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika