pozycjonowanie stronOd zawsze wiadomo, iż pozycjonowanie stron jest najefektywniejszą formą reklamy. Usługa pozycjonowania strony nigdy nie była brana pod uwagę do drogich form marketingu. Ile zatem należy płacić za pozycjonowanie strony WWW?

Ile trzeba ponosić kosztów za pozycjonowanie stron? Czy zastanawiali się Państwo z jakiego powodu większość agencji prezentujących taką formę usługi i nie wyświetla swoich cen na stronie firmowej? Jak według Państwa wyglądałyby stoiska handlowe w których przy towarach zamiast cen byłyby naklejki z napisem: „Jesteś zainteresowana produktem? O detale spytaj właściciela.”

Firmy pozycjonerskie nie ujawniają swoich cen, ponieważ bardzo często informują przyszłych nabywców o fakcie, że kwota jest nierozerwalnie uzależniona od wielu wytycznych. Od jakich zatem czynników uzależniona cena pozycjonowania strony www na właściwe frazy?

Znamy niezliczoną ilość elementów wpływających na koszt wypozycjonowania konkretnej frazy, do licznych z tych zaliczamy wysokość konkurencji. Zdajemy sobie sprawę z tego, że im wyższa wielkość konkurencji tym potężniejszy wkład czynności musi wykonać firma pozycjonująca aby wypozycjonować stronę www, a więc co z tym się wiąże, muszą ponosić znacznie większą wysokość pieniężną na rozreklamowanie owego wyrażenia w wyszukiwarce internetowej.

Liczba pozycjonowanych słów kluczowych również ma wpływ na wysokość budżetu klienta. Aby reklamowanie zostało wykonywane naturalnie zawsze należy promować stronę www na znaczącą ilość zwrotów kluczowych. Jeżeli kontrahent rozlicza się tylko z jednego wyrażenia kluczowego to pewne jest, że budżet będzie wyższa niż przy pozycjonowaniu kilku fraz. W praktyce firma windująca tylko jedno wyrażenie kluczowe musi windować stronę www na kilka wyrażeń kluczowych za które nie inkasuje opłat i właśnie za to wyliczane są dodatkowe koszty.

Czy wielkość firmy ma wpływ przy promowaniu strony? Praktycznie niema wpływu, lecz wykonane badania wywnioskowały, iż zdecydowanie korzystniejsze ceny otrzymują firmy małe niżeli firmy z o.o. lub s.a.. Największe biznesy mają przeznaczony budżet na reklamę i wartość wyceny w większości przypadków jest tak zaprezentowana, że koszty za reklamowanie strony niemalże w 100-u % są wyrównane z budżetem jaki konkretna firma mogłaby przekazać na promocję w sieci.

Wyciągając wnioski koszt pozycjonowania strony internetowej jest ściśle uzależniony od ogólnie pozycjonowanych zwrotów kluczowych, ilości reklamowanych wyrażeń kluczowych oraz jak się okazuje od rodzaju firmy. Apelują, iż nie odradzam zlecania z usług agencji interaktywnych oferujących marketing stron firmowych, lecz tylko ostrzegam przed większymi agencjami interaktywnymi oferującymi promocję w internecie. Duże firmy, w przeważającej ilości sytuacji, zwracają zainteresowanie na budżetowność firmy. Zaprezentowaną ofertę w większości przypadków warto przeanalizować z wieloma zapytaniami o zbliżonym zestawie wyrażeń kluczowych, wysyłając prośby o ofertę w różnych różnicach datowych.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika