W Polsce branża kosmetyczna dopiero rozwija się. Chociaż mamy pewne sieciówki, w których mamy możność zaopatrzyć się w zarówno niezbyt kosztowne jak też luksusowe kosmetyki, to sieci salonów ściśle kosmetycznych które działają w trybie franczyzy raczej nie odszukamy. Więc aktualnie nastał sprzyjający okres dla niewielkich salonów kosmetycznych zarządzanych przez jedną ewentualnie 2 kobiety.

Salon kosmetyczny jest w stanie wywoływać pokaźne dochody. Wiąże się to z coraz większą dbałością obywatelek naszego kraju (ale także ich mężczyzn) o urodę. Niemniej jednak należy najpierw w taki gabinet zainwestować jak i gruntownie rozpatrzyć zasięg udzielanych zabiegów. Na początku należy brać pod uwagę koszt wynajęcia lokalu jak i jego przystosowania oraz zakupu przydatnych sprzętów plus kosmetyków. Kobiety, które znajdują się w bardziej komfortowej sytuacji więc posiadają odpowiednio dużo pieniędzy mają możliwość już na samym początku wynająć budynek, zrobić remont, zaangażować parę pomocników jak i kupić dobry sprzęt. Wtedy jednak powinny mieć świadomość wydatku mniej więcej 200 tysięcy zł.

Jednak udaje się rozpocząć działalność taniej (z jedną osobą) i stopniowo rozwijać własny biznes. Najprościej jest, kiedy jest się kosmetyczką, gdyż wtedy nie potrzeba inwestować w fachowców, jednakże według prawa, każdy, nawet osoba nie związana z branżą, ma możliwość otworzyć salon kosmetyczny. Jeśli posiadamy obiekt, albo kiedy salon chcemy prowadzić przykładowo we własnym mieszkaniu, naczelnym wydatkiem będzie dla nas wyposażenie salonów kosmetycznych. Na zakup przyrządów potrzeba poświęcić jakiejś 10 – 15 tysięcy zł. Jednak wydatki potrafią być o wiele wyższe, gdyż zależą od rodzaju urządzenia, tego, czy jest nowy, czy używany, rozmiaru salonu, jak także oferty.

Wyposażenie salonów kosmetycznych powinno się ciągle zwiększać jak i udoskonalać. Nie wystarczy już jedynie fotel oraz przybory do make up’u. Klientki jest w stanie przyciągnąć jedynie taki salon, jaki ma rozmaitą gamę usług dostosowaną do rozmaitych potrzeb. Mikrodermabrazja, manicure bądź pedicure jest to podstawa, jaką proponują wszystkie gabinety kosmetyczne. Więc warto do własnej propozycji dodać przykładowo kuracje z botoksem, make up trwały czy nawet niekonwencjonalny i wzbudzający duże zainteresowanie naturalny pedicure dr Fish. Jak jeszcze zyskać konsumentki?

Znacząca okazuje się być reklama, jaka ma za zadanie poinformować o nowym gabinecie. Z kolei promocje w gabinecie wspomogą „przywiązać” do siebie klientki, które już do niego trafiły. Rozsądnie jest pomyśleć o kartach stałego klienta, dodatkach oraz obniżkach dla regularnych klientek a także projektach lojalnościowych. Co więcej należy zważyć na to, iż salon kosmetyczny jest dla klientek, a nie klientki dla salonu. Więc godziny jak i dni otwarcia powinny być dopasowane do czasu pracujących kobiet. Najlepiej, kiedy salon będzie otwarty długo po południu nawet do 20 lub 21, a także w sobotę, ponieważ w tym czasie kobiety posiadają dużo czasu jak i ochotę na relaks.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.