Nagłówek w ofercie to prawdopodobnie najważniejszy element w całym tekście sprzedażowym. Nagłówek jest czymś, co przyciąga uwagę potencjalnego klienta i skłania go do tego, żeby przeczytać resztę oferty (albo nie). To zwyczajnie pierwszy element, który widzi czytający i stąd wynika jego duże znaczenie.

Niestety bardzo często reklamy, szczególnie te najmniejszych rozmiarów, nie mają żadnego nagłówka. Stąd sie bierze ich słaba skuteczność.

Z pewnością wiesz, że pierwsze wrażenia są zwykle najważniejsze. Traktuj nagłówek w twojej ofercie sprzedażowej jak „pierwsze wrażenie” klienta o twojej firmie, produkcie albo usłudze.

Warto, żeby pierwszym wrażeniem było zaciekawienie albo nawet zaintrygowanie. Z pewnością chciałbyś, żeby klient chciał wiedzieć na temat twojej oferty więcej – i to szybko.

Nagłówek powinien spełniać 3 funkcje:

1. zainteresować,
2. przekazać informacje,
3. przekonać czytającego, że powinien zobaczyć resztę oferty.

Jest wiele technik tworzenia dobrych nagłówków. Obojętnie jakich technik użyjesz, powinieneś wiedzieć, że najlepsze nagłówki dotyczą problemów klienta, a także dużych korzyści, jakie może otrzymać. Nazwa firmy i puste slogany nie są nagłówkami.

Zakładając, że sprzedajesz lek na ból głowy, to nagłówek w twojej ofercie musi odwołać się do problemu klienta (bez względu na to, czy to reklama w Internecie, czy w gazecie) .

Nie masz większysz szans na przykucie uwagi klienta, jeśli napiszesz wielkimi literami tylko nazwę produktu. Co innego jeśli zwrócisz uwagę na to, czego rzeczywiście klient potrzebuje: „Boli cię głowa?” (problem) albo „Jak w 10 sekund pozbyć się bólu głowy?”

Każdy materiał marketingowy – ulotki, broszury, teksty sprzedażowe czy najdrobniejsze reklamy w gazetach i w Internecie – zawsze powinny mieć dobry nagłówek. Jeśli go nie mają, wyrzucasz pieniądze w błoto każdego dnia.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.