Dziś w 2010 roku nie zdajemy sobie sprawy jak wygląda proces produkcji żywność. Każdy z nas codziennie kupuje ją hermetycznie zapakowaną, zamrożoną, puszkowaną, foliowaną czy świeżą. Jest dostępna od ręki w każdym sklepiku, markecie czy galerii. Większość z nas z lekko szyderczym uśmiechem spojrzy na kogoś kto jest rolnikiem, żyje z gospodarki, hoduje bydło czy trzodę chlewną. Pierwsza myśl i obraz nasuwający się osobie z „miasta” to smród, brudna praca, niższa klasa społeczna.

Pewnie tak było za czasów moich rodziców a już na pewno dziadków. Teraz produkcje żywności, uprawa roli, produkcja maszyn rolniczych to bilionowy przemysł bez którego owe „miasta” nie miałyby szans istnieć. Dzisiejsze gospodarstwa rolne to prawdziwe manufaktury! Wykorzystujące wysoce wyspecjalizowany, zaawansowany technicznie sprzęt o wartościach przekraczających auta osobowy wysokiej klasy!
Ciągniki Kubota

Od zawsze w Japonii, czują się jak w domu będąc w USA, Kanadzie, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Francji a od TERAZ w Polsce! Powołując się na publikację Tygodnika Rolniczego z sierpnia 2010r. wiemy iż na polski rynek, pola wchodzi najbardziej renomowana marka ciągników rolniczych – Kubota. Ciągniki Kubota to 100% japoński produkt zbudowany na silniku diesla produkcji Kubota. Ciągniki tej marki są znane, tak jak większość Japońskiego rzemiosła z: bezawaryjności, dbałości o szczegóły, innowacyjnych, pionierskich rozwiązań technicznych, długowieczności.

Dlaczego tak bardzo jestem zadowolony z faktu że ciągniki Kubota zawitały do Polski? Trochę historii firmy i wszystko stanie się jasne. Kubota została założona w 1890 roku przez Gonshiro Kubota. Na stan dzisiejszy w firmy Pana Kuboty pracuje obecnie na całym świecie 24 778 ludzi. Korporacja „Kubota Corporation” posiadan na naszym globie 34 własne przedstawicielstwa, od teraz też w Polsce. Kubota nie od zawsze produkowała ciągniki, zaczynali od odlewu stali, rur, zaworów, pomp itd. później firma rozwinęła się o instalacje klimatyzacyjne, cyfrowe maszyny pomiarowe i ważące a w konsekwencji zaczęłą całkowicie samodzielnie produkować mini-koparki, maszyny do uprawy poletek ryżowych, ładowarki. Kolejnym krokiem była produkcja ciągników rolniczych i ciągników komunalnych. Na uwagę zasługuje fakt silniki do wszystkich produktów firma Kubota wykonuje samodzielnie. Obecnie sprzedaje również swoje silniki do ciągników rolniczych, urządzeń komunalnych, budowlanych innych producentów. W grudniu 2009 roku firma obchodziła święto sprzedania 25 milionów silników swojej marki. W 1961 roku Kubota wyprodukowała swój pierwszy ciągnik rolniczy. Od 1978 roku Kubota produkuje ciągniki wyłącznie według własnej konstrukcji od A do Z. Przez poprzednie 3 lata produkowano ciągniki na wykupionej licencji FIAT’a.

Ciągniki Kubota rolnicze serii M są produkowane w fabryce „Sakai” razem z ciągnikami serii B (ciągniki komunalne) znajdującej się w Osace. Fabryka „Tsukuba” znajdująca się w Ibaraki produkuje ciągniki Kubota serii M40 i L. W 2005 roku obchodzono kolejne święto – sprzedaży milionowego ciągnika Kubota w samych Stanach Zjednoczonych (USA). Zaś w styczniu bieżącego roku (2010r.) świętowano wyprodukowanie trzech i pół miliona ciągników.

Dla kogo są przeznaczone ciągniki marki Kubota? z myślą o producentach bydła oraz trzody chlewnej stworzono całą serię M40 oraz pojedyncze modele takie jak M128X i M108s dopasowane w zależności od rozmiarów gospodarstwa. Zaś mniejsi producenci zbóż oraz gospodarstwa mogą posiłkować się seriami M40 oraz M108s. Dla dużych producentów zbóż i gospodarstw mieszanych polecana jest seria M128X. Najwięcej swoich ciągników Kubota sprzedała producentom zbóż (około 31%) dalej mleczarzom (około 28%), hodowcą (21%) i dalej do: uprawy sadów, warzyw i usług.

Dzisiejsze ciągniki Kubota z wnętrza kabiny, patrząc na pulpit bardziej przypominają swoim joystickiem, wyświetlaczem LCD, komputerem pokładowym, klimatyzacją, rewersem hydraulicznym, sprzętem audio, wykończeniem wnętrza, małą awionetkę czy auto osobowe S klasy. Technologia produkcji ciągników rolniczych to dziś wysoce rozwinięta gałąź przemysłu – szczególnie jeśli robią to ludzie z fabryki Kubota koło Ibaraki i Osaki. Tak kosmiczna technologia za pośrednikiem dystrybutora jakim jest Premium Trade Sp. z o. o. wylądował na polskiej ziemi.

Kubota i ciągniki serii M to sztandarowe produkty tej marki. Wszystkie ciągniki rolnicze Kubota posiadają oryginalny układ skrętny dzięki czemu idealnie nadają się do pracy z TUR’em – Ładowaczem Czołowym i posiadają najmniejszy promień skrętu w swojej klasie, co pokazują testy ciągnika Kubota. Każdy z traktorów jest objęty 2 letnią gwarancją. Do najbardziej popularnego modelu zaliczamy ciągnik m108s o mocy 108,5KM. Jest to ciągnik wysoce gabarytowy, posiadający bogate wyposażenie standardowe, do którego zaliczamy: rewers elektrohydrauliczny, klimatyzację, skrzynia biegów z biegami pełzającymi o 48 stopniach przełożenia, regulowany poziom prędkości wałka WOM, przednie obciążniki i wiele innych komponentów. Tak jak wspomniałem wcześniej cena ciągnika m108s to granica od 169 do 175 tyś zł netto (produkt objęty promocją na 120 lecie ciągników Kubota). Ciągnik m108 to największy pod względem rozmiarów traktor Kubota. Japoński producent posiada również w ofercie mikro ciągniki oraz ciągniki sadownicze. Ciągnik sadowniczy Kubota m7040n Narow jest małym zwinnym traktorem o mocy 74,1KM. Przeznaczony do pracy w sadzie gdzie jest zawsze mało miejsca i promień skrętu jest niezwykle istotny. Cennik Kubota informuje nasz o wartości tego ciągnika w granicy 130-140 tyś zł netto. Pośrednimi zarówno mocą jak i rozmiarami są ciągniki Kubota m6040, m7040, m8540, m9540 gdzie ich moc liczona w koniach mechanicznych zamyka się w granicach do 66KM od 85KM. Japoński producent ma jeszcze dwa asy w rękawie, są nimi ciągniki m128x oraz L5040. Ciągnik l5040 to czyste 51KM mocy zamknięte w średniej kubaturze. Standardowo ciągnik l5040 przypływa do Polski w wersji bez kabiny, z tak zwanym „pałąkiem”. Specjalnie dla dystrybutora kabiny do tego ciągnika montuje firma Bartesko Koźmin. Za tak skompletowany ciągnik Kubota L5040 zapłacimy 97-105 tyś zł brutto. Modle 128x jest wyposażony w silnik o mocy 128KM i jest najpotężniejszym traktorem marki Kubota z serii M.

Podsumowując co wyróżnia ciągniki Kubota spośród pozostałych traktorów:

  1. Zastosowanie nowatorskich silników Diesla chłodzonych cieczą. Posiadają one bezpośredni wtrysk paliwa. Wszystkie silniki Kuboty spełniają normę Euro stage III A – niskie zanieczyszczenie środowiska oraz małe spalanie. Norma ta będzie niebawem wymagana w ARiMR podczas zakupów ciągników z programów dofinansowujących rolnictwo.
  2. Rewers elektro-hydrauliczny, bez sprzęgłowy – w całej serii ciągników w standardzie.
  3. Sprzęgło główne oraz WOM w kąpieli olejowej – w całej serii ciągników w standardzie.
  4. Klimatyzacja – w całej serii ciągników w standardzie.
  5. Przeniesienie napędu ciągnika na przednią oś za pośrednictwem przekładni stożkowych gwarantujących doskonałą zwrotność.
  6. Hamulce mokre – w całej serii ciągników w standardzie.
  7. Cały ciągnik w 100% zaprojektowany przez jedną firmę w japońskich fabrykach!
  8. 2 lata gwarancji !!!

Aby wejście na Polski rynek ciągników rolniczych, Kubota na swoje 120 lecie obdarowuje KAŻDEGO klienta Nowym Skuterem firmy Romet! Więcej informacji u głównego dystrybutora Premium Trade Największej w Polsce składnicy Nowych maszyn rolniczych. Wszelki informacji udziela bezpośredni dystrybutor.

Abyśmy kupili ładną, zdrową żywność rolnicy potrzebują sprzętu najwyższej klasy. To dzięki takim rozwiązaniom nasz ziemia jest wstanie wyżywić swoje dzieci. Następnym razem jak pomyślisz o polskim rolnictwie będziesz świadomy postępu jaki się dokonał i technologi jakie używane są do produkcji polskiej żywności. Ciągnik rolniczy to podstawowe urządzenie do pracy w polu, do niego zaś doczepia się szeroki asortyment: agregaty uprawowe, brony talerzowe, opryskiwacze, pługi, siewniki oraz wiele innych maszyn na pozór prostych.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.