Kobiety są bardzo wdzięczną grupą społeczną, którą łatwo skusić do zakupów w przeróżnej formie.
Składają się na ten stan czynniki dość zróżnicowane. Przede wszystkim, kobiety mają naturalną skłonność do wydawania pieniędzy na drobne przyjemności. Świat kobiet obfituje w tego rodzaju kuszące drobiazgi.

Co miesiąc nowe buty, co kwartał torebka, kosmetyki, dekoracje i kwiatki do wazonu, to tylko namiastka pomysłowości kobiet. Warto też jednak dodać, że bardzo często kobiety zarządzają budżetem domowym, przynajmniej w Polsce, i mogą sobie na to pozwolić. Mawia się, że facet jest głową rodziny, ale kobieta jest szyją. To powiedzenie potwierdza się w wielu sytuacjach. Podczas kupowania wyposażenia domu, to kobieta wybiera kolory, wzory i modele. Ostateczna decyzja niby należy do mężczyzny, ale w rzeczywistości to one dokonują wyboru. Gdyby facet miał kupić rolety czy zasłony w dużym markecie, wybrałby te, które leżą najbliżej jego ręki i nie kosztują majątku. Po prostu, praktyczne myślenie, bez refleksji, czy odcień pasuje do tapicerki kanapy.
Tych różnic między płciami nie należy rozpatrywać w kategoriach wad i zalet. To byłoby zbyt daleko idące uproszczenie. Jesteśmy różni, lecz razem się uzupełniamy. Opłaty za mieszkanie czy wbijanie gwoździ to domena męska, ale już zdobienie tegoż mieszkania, czy wybór obrazka wiszącego na gwoździu, to rola kobiety. W całym tym dopasowaniu nie sposób uniknąć starć i sprzeczek. To także część życia, która w dojrzałym związku nie wpływa na całokształt relacji damsko-męskiej.
Różnice między nami wpływają na skuteczność reklamy. Mężczyzn o wiele trudniej nakłonić do skorzystania z oferty, której w danym momencie nie potrzebują. Sama dostrzegalność reklamy jest specyficzna: statystycznie faceci widzą i zapamiętują spoty z atrakcyjnymi kobietami w roli głównej. Jednak między zapamiętaniem reklamy, a kupieniem czegoś pod wpływem impulsu jest droga daleka.

O autorze

Marek Krotecki, publicysta internetowy, freelancer specjalizujący się w edycji i korekcie artykułów. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego, współpracujący z wydawnictwami w zakresie korekty tekstów.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika