Gwałtowny rozwój technologii elektroluminescencyjnej spowodował ogromną liberalizację światowego rynku oświetlenia. Jest to nie w smak wielkim koncernom oświetleniowym, które prześcigają się obecnie w wykupie patentów związanych z tą technologią, chcąc zapewnić sobie jakiś kawałek rynku, na którym kiedyś wiodły prym.

sxc.hu

Jak doszło do tego, że „wielcy oświetleniowcy” stracili tak dużo? W latach 2005 – 2008, kiedy wzrastała gwałtownie efektywność świetlna pojedynczej diody, rynek był nasycony oświetleniem fluorescencyjnym. Zaraz potem przyszedł kryzys. Trud rozwoju branży oświetleniowej opartej o LED poniosły więc tylko firmy, dla których LED –y były szansą na zaistnienie na rynku oświetlenia.

Tak więc na całym świecie powstało tysiące małych i średnich firm, które zaczęły rozwijać branżę w oparciu o nową technologię. Okazało się wkrótce, że konsumenci pozytywnie zareagowali na oświetlenie LED i owe małe firmy zaczęły całkiem nieźle zarabiać, krojąc kawałek po kawałku to co należało kiedyś do kilku tylko potentatów.

Dziś, produkcją źródeł światła opartych o LED zajmują się prawie wszystkie firmy mające cokolwiek wspólnego z techniką, a nawet te, które były kojarzone wcześniej z rynkiem RTV lub komputerowym. Takie rozdrobnienie na rynku spowodowało znaczy wzrost konkurencji, a także wzrost zapotrzebowania na wiedzę o oświetleniu. Przekłada się to także na wzrost jakości oświetlenia. Tą jakość, trzeba jednak umieć z rynku wyłowić.

Świadome firmy wolą oświetlenie od średnich i małych dostawców.

Nawet duże firmy wolą już oświetlenie od mniejszych producentów. Jak wyraził się Prezes pewnej korporacji w Polsce, posiadającej kilkanaście centrów logistycznych. … „ Nie interesuje nas już oświetlenie od dużego producenta. Potrzebujemy dobrego i bezawaryjnego oświetlenia z bardzo stabilnym i niezmiennym strumieniem światła i długą gwarancją …” „ ….. szkoda nam czasu i pieniędzy na procesy sądowe z dużymi koncernami, od mniejszej firmy łatwiej nam będzie wyegzekwować jakość oraz wszelkie ustalenia kontraktu…”.

Nie biorąc pod uwagę powyższego, zastanówmy się jaki powinien być ten dobry dostawca oświetlenia LED i co powinien zagwarantować.
Mając na uwadze fakt, że projekty modernizacji oświetlenia mają do spełnienia dwojaką rolę – mają dostarczyć zdrowego i stałego strumienia świetlnego oraz zmniejszyć zużycie energii, najlepszy dostawca oświetlenia LED powinien zapewnić:

 

  1. Cykl życia produktu i gwarancję znacznie dłuższą niż okres zwrotu inwestycji ( ROI) .
  2. Gwarancję o zrozumiałej i wolnej od interpretacji treści.
  3. Gwarancję na określoną wartość strumienia świetlnego, jego barwę i jakość pozbawioną promieniowania szkodliwego dla zdrowia, w całym okresie jej obowiązywania.
  4. Efektywność energetyczną oświetlenia na ustalonym w ofercie poziomie, gwarantującą jak najkrótszy zwrot inwestycji.
  5. Ewentualne ubezpieczenie kontraktu.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika