MarketingJednym z podstawowych przejawów przywiązania konsumenta do marki jest częstsze kupowanie produktów danej marki niż produktów innych marek. Gotowość konsumenta do kupowania produktów danej marki jest tu mierzona proporcja albo zakupów, albo wydawanych pieniędzy na produkty tej marki, czy to w jakimś przedziale czasowym, czy w porównaniu z innymi markami.Istnieje w związku z tym pojęcie przywiązania do głównej marki. Jest to proporcja zakupów, albo wydatków związanych z główna marką kupowana przez konsumenta.Innym przejawem przywiązania konsumenta do marki jest długość okresu, w którym zakupy produktów danej marki są powtarzane. Określa się ją jako podtrzymanie.Badania pokazują jednak, że długoletnie przywiązanie do marki nie jest rzeczą powszechną. Z roku na rok następują znaczne przesunięcia w częstości kupowania produktów danej marki.Już najwcześniejsze badania wskazują, że przywiązanie do marki rzadko wyraża się w kupowaniu produktów wyłącznie jednej marki niezależnie czy będą to artykuły spożywcze czy też materiały budowlane. Zachowanie takie, gdy ma miejsce, określa się mianem wyłącznego przywiązania do marki. Można ją przedstawić jako sekwencję zakupów:AAAAAA. Znacznie częściej występuje tak zwane podzielone przywiązanie do marki albo przywiązanie proporcjonalne. Można je przedstawić sekwencją zakupów: ABABA, która oznaczałaby przywiązanie podzielone między marka A i B. Podzielone przywiązanie dotyczy w szczególności często kupowanych wyrobów nietrwałych, ale nie tylko. Jest to charakterystyczne także na przykład dla korzystania przez klientów z linii lotniczych, restauracji i tak dalej.Można powiedzieć, że konsumenci wykazują przywiązanie do więcej niż jednego gatunku, do więcej niż jednej marki. Powody tego podzielonego przywiązania są liczne. Większość gatunków wyrobów nietrwałych występujących na rynku nie różni się tak bardzo ze względu na naprawdę ważne cechy – w tak zwanych ślepych testach konsumenci nie potrafią ich rozróżniać. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie wykazują przywiązania do jednej tylko marki.

O autorze

3x latek. Parę zrealizowanych projektów, jeszcze więcej planów i marzeń na przyszłość. Wiele sukcesów, parę porażek- jak to w życiu.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.