laptopIdealny laptop to w pojęciu internauty sprzęt sygnowany logo HP, Toshiby lub Asusa. Najlepiej gdyby był wyposażony w wyświetlacz 15,4”, pojemny dysk i pamięć. Do tego wszystkiego powinien kosztować poniżej 2000 PLN. Taki oto portret wymarzonego notebooka wyłania się z najnowszego raportu przygotowanego przez serwis porównujący ceny Skąpiec.pl

Według raportu „Preferencje zakupowe użytkowników serwisu Skapiec.pl w okresie od października 2008 do marca 2009 w kategorii Notebooki w dziale Komputery” współczesny notebook powinien być mały i lekki, a jednocześnie wydajny.

Jeśli chodzi o markę, nadal rozgrywkę o serca i portfele internautów wygrywa w cuglach Hewlett – Packard. Nadal ponieważ producent ten jest faworytem od początku 2008 roku. W trakcie analizowanych 6 m-cy uzyskał 20,45 proc. wskazań. Wyprzedził tym samym o kilka punktów procentowych markę Toshiba, która odnotowała na swym koncie 17,04 proc. wszystkich wyborów.

Na trzeciej pozycji uplasował się Asus (16,75 proc.). Wspomniane marki zdystansowały produkty sygnowane logo firm: IBM Lenovo (7,27 proc.), Acer (6,64 proc.), Dell (6,59 proc.), Sony (5,08 proc.) oraz Fujitsu – Siemens (4,00 proc.). Warto podkreślić, że to właśnie parametr „Producent” jest najbardziej istotny dla potencjalnych nabywców notebooków (22,85 proc. wszystkich wyborów).

Nieco tylko mniejszą uwagę użytkownicy serwisu Skąpiec.pl zwracają na Matrycę (22,49 proc. wyborów). Przy czym największą popularnością cieszy się matryca o wartości „15,4’’ (23,85 proc.). Biorąc pod uwagę wyniki poprzedniego raportu (wrzesień 2007 – wrzesień 2008), widzimy sporo zmian. Przykładowo, obecny lider – wartość 15,4” – znajdował się wówczas na miejscu trzecim. Jeszcze bardziej awansowała wartość 10” (z pozycji dziesiątej na miejsce piąte). Można z tego wywnioskować, że coraz większe udziały w polskim rynku mają lekkie i mobilne notebooki określane mianem Tablet PC.

Warto zaznaczyć, że najmniejsze znaczenia dla internautów poszukujących notebooka ma cena (uzyskała jedynie 2,89 proc. wskazań). Istotniejsze od niej okazały się m.in. takie parametry jak Dysk, System operacyjny, Komunikacja czy Napęd optyczny.

Mimo, że cena odgrywa znikomą rolę na tle pozostałych parametrów, potencjalni nabywcy skłaniają się ku najtańszym modelom komputerów przenośnych. W badanym okresie najczęściej wybieranym przedziałem cenowym był przedział „minimalny” – do 2000 zł (41,15 proc.). Kolejnym pod względem popularności okazał się przedział od 2200 do 2500 zł (16,92 proc. wszystkich wyborów). Na trzecim miejscu uplasował się przedział od 2500 do 3000 zł (14,33 proc. wskazań).

Użytkownicy serwisu Skąpiec.pl najrzadziej interesują się notebookami z najwyższej półki cenowej:
– od 5000 do 6000 zł (1,69 proc.)
– od 9000 zł (1,09 proc.)

Biorąc pod uwagę wyniki poprzedniego raportu (wrzesień 2007 – wrzesień 2008), obserwujemy pogłębiające się zainteresowanie niższymi przedziałami cenowymi. Faworytem wprawdzie nadal pozostaje ten sam przedział – do 2000 zł. O wiele częściej jednak wybierany jest przedział od 2200 do 2500 zł (przeskok z miejsca czwartego na miejsce drugie).

Mocno ewoluowały oczekiwania użytkowników Skąpiec.pl w zakresie Pamięci RAM. Na pierwszym miejscu uplasowała się wartość 2 GB i więcej, odnotowując 62,47 proc. spośród wszystkich wyborów.
Na drugiej pozycji pojawia się wartość 4 GB (17,86 proc.).

Wystarczy wspomnieć, że w okresie IX 2007 – IX 2008 faworytem była wartość 1 GB i więcej (ok. 29 proc.), a na miejscu znajdowała się wartość 2 GB (24,13 %). Obecny lider – wartość 2 GB i więcej – znajdował się uprzednio na miejscu trzecim. Warto zwrócić uwagę, że w poprzednim zestawieniu wartość 4 GB uplasowała się dopiero na piątej pozycji, według bieżącego raportu zajmuje ona miejsce drugie.

Sprzedaż laptopów w minionym roku pomimo gospodarczej dekoniunktury odnotowała spadek jedynie w II kwartale. Jakie będą tegoroczne wyniki, czas pokaże. Biorąc pod uwagę aktualne preferencje internautów, wygrają ci producenci, którzy postawili na netbooki.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika