Ze względu na dużą konkurencję wśród firm zajmujących się HR, wiele miejsca ostatnio poświęca się nowym metodom rekrutacji, poszukiwane są nowatorskie a czasem porostu już dawno sprawdzone, aczkolwiek nieco zapomniane metody wyłonienia spośród wielu tego właściwego kandydata na oferowane stanowisko. Ma to szczególnie duże znaczenie w sytuacji kiedy na każdą ofertę aplikuje kilku a nawet kilkudziesięciu chętnych do podjęcia pracy.
Taką metodą jest assesment center budząca coraz większe zainteresowanie, nie jest to nowe rozwiązanie, jednakże ze względu na dużą skuteczność coraz więcej firm z branży HR decyduje się na jej zastosowanie.

Mimo, że jej wybór wiąże się z większymi kosztami niż przeprowadzenie zwyczajowej rozmowy kwalifikacyjnej, daje natomiast dużo większą szansą wyłonienia właściwej osoby do danej pracy. Dając jednocześnie możliwość optymalizacji podjętych działań.

Metoda assesment center to nie tylko rozmowa, ale przede wszystkim sprawdzenie potencjalnego kandydata za pomocą ćwiczeń pokazujących jego zachowanie w możliwie najbardziej zbliżonych warunkach do wykonywanych w przyszłości obowiązków. Często można się spotkać dodatkowo z różnymi rodzajami testów sprawdzających bądź to predyspozycje psychologiczne czy też przygotowanie merytoryczne do konkretnego rodzaju przedsięwzięć.

Brzmi groźnie, ale tak naprawdę oszczędza potencjalnym pracownikom wielu rozczarowań związanych z fałszywym kreowaniem swojego wizerunku, oczywiście najczęściej w dobrej wierze, a co za tym idzie braku możliwości odnalezienia się i właściwego funkcjonowania w pracy nie spełniającej prawdziwych możliwości i oczekiwań.

Ograniczając proces rekrutacji tylko do rozmowy kwalifikacyjnej zdajemy się w większości na informacje przekazane w sposób swobodny przez kandydata, co może nie do końca prawidłowo ukazywać jego wizerunek. Rozszerzając go metodą assesment center dzięki ocenie kilku osób oceniających zachowanie i kompetencje kandydata w różnych sytuacjach uzyskujemy faktyczny obraz predyspozycji i możliwości przyszłego pracownika.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.