Nie tylko wolne zawody charakteryzują się specyficznym sposobem reklamowania siebie samego. Nie wystarczy już szelest wizytówek, ale moc twojego nazwiska, czyli wiedza, jaką sobą reprezentujesz. Internet to 5 władza – powiedzenie to podkreśla POTĘGĘ Internetu.
Podczas personal brandingu najczęściej sięgamy po portal społecznościowy, w zależności od branży, w jakiej się obracamy powinniśmy kreować profil.
Podróżnik wstawi masę zdjęć i ciekawe fakty z wycieczek. Prawnik, pozycjoner , inwestor nada eksperckiego sznytu swojej stronie. Nie tylko tego typu prace będą wymagały uwagi przy tworzeniu profilu. Osoby ubiegające się o pracę są poddawane researchowi ze strony potencjalnego pracodawcy czy pośrednika w rekrutacji. Starannie wybierajmy, więc portal, opisy oraz zdjęcia, które tam zamieszczamy. Najczęściej spotykanymi serwisami społecznościowo-eksperckimi są NK, Profeo, LinkedIn, Facebook czy GoldenLine.
Na zdjęciach powinniśmy wyglądać pogodnie i naturalnie, najlepiej gdyby były robione w pobliżu rzeczy, które, na co dzień służą nam w pracy np. słowniki, farby, komputery… cokolwiek. Warto oprócz CV pochwalić się przeprowadzonymi projektami i rozwiązanymi case’mi. Nie wpisujmy banałów w HOBBY, typu sport, literatura – nikogo to nie będzie
 obchodziło. Inaczej brzmi „taniec” a inaczej „Rumba” czy „książki”, a „literatura skandynawska”.

Nie ma, co ukrywać, że w branży headhunterskiej największym powodzeniem cieszą się blogi, fora

 tematyczne, gdzie eksperci firmują się profesjonalnymi radami czy

innowacyjnymi rozwiązaniami. Największy sukces jest wtedy, gdy zdobędą zaufanie rzeszy Internautów. Kto nie chciałby mieć u siebie takiego pracownika?  Podobną formą doradztwa, choć nieco inną technicznie są kanały, gdzie można umieścić filmik z tutorialem. Wbrew pozorom niełatwo mają osoby, które pełnią funkcję managerów wysokiego szczebla. Muszą uważać, żeby nie przekroczyć pewnej granicy. Kadra zarządzająca musi ważyć słowa i raz na jakiś czas błysnąć darmową poradą, epatowanie zbyt obszerną wiedzą sprawi, że stracą na wartości. Manager może umieścić krótkie acz treściwe wpisy np. na Twitterze.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.