Konferencja definiowana jest jako zebranie, posiedzenie pewnej ilości osób w celu zaprezentowania danych zagadnień, można inaczej nazwać konferencję naradą. Obecnie jednak konferencje to coś więcej niż tylko służbowe spotkania. Pełnią one bardzo ważną rolę w budowaniu pozytywnego PR firmy. Im lepsze warunki planujemy zapewnić tym więcej zyskujemy w oczach klientów, kontrahentów, czy przyszłych partnerów biznesowych. Poniżej przedstawiamy kilka propozycji na organizację konferencji z pompą.

Określ charakter szkolenia – Kiedy? Gdzie? Jak długo?

Oczywiste jest to, że przed organizacją jakiejkolwiek szkolenia należy sobie wykreować informację jakie tematy ma poruszać, jakie kwestie mają być w niej zawarte, a jakie należy wykreślić. Zarezerwowanie czasu i lokalizacji także jest niezwykle istotny i od tego zależy większa część powodzenia. Profesjonalne hotele szkoleniowe w Polsce występują coraz częściej a ich szeroka gama usług pozwala na wybór ekskluzywnego miejsca za odpowiednią cenę.

Przygotuj harmonogram szkolenia

Planowanie konferencjiIm większa i liczniejsza konferencja tym bardziej precyzyjnie należy przygotować program konferencji. Firmy szkoleniowe starają się by wszystko było ok. Upewnij się że klienci na których Ci zależy będą mogły zjawić się w określonym przez Ciebie terminie. Zarezerwuj wcześniej ośrodek, aby pracownicy mieli dużo czasu aby przygotować się na pojawienie się Twoich klientów. Pamiętaj o odpowiednio długie przerwy pomiędzy prezentacjami oraz wykwintny catering. Pamiętaj o starodawnej prawdzie, że głodny Polak to zły Polak.

Ustal wydatki i zaplanuj dodatkowe fundusze

Rezerwacja sali, transport, przygotowanie dań, dodatkowe atrakcje typu sauna, Wellness, basen itp., a także nocleg.  Jest powinnością by przed konferencją zsumować wszystkie koszty i jeśli po przeliczeniu wszystkich wydatków będziemy posiadać dodatkowymi funduszami to wypada pomyśleć o zmianie warunków na dogodniejsze, bardziej luksusowe. Jeśli z kolei przygotowany budżet nie obejmuje wszystkich kosztów warto pomyśleć o uzupełnieniu funduszy. Jeśli szkolenie dotyczy np. obszaru związanego z nieruchomościami może warto przedstawić  podmiotom gospodarczym z danej grupy, w tym przypadku powinno się wymienić np. biura projektowe, publikację logo w zamian za dofinansowanie konferencji? Istnieje możliwość by po prostu poprosić szefa o powiększenie funduszy. Pomysłów na pozyskanie dodatkowych funduszy jest od groma, wystarczy jedynie się dobrze rozejrzeć.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.