pozycjonowaniePozycjonowanie w Google od pewnego czasu zaczyna odgrywać coraz większą rolę w promowaniu swoich usług czy produktów w Internecie przez polskie firmy. Dobrze pamiętam, jak jeszcze ze dwa lata temu, w poprzedniej mojej pracy, próbowałem przekonać „górę” do wybrania właśnie tego kanału promocji, odpuszczając sobie bardzo popularne wtedy ulotki, rozdawane na każdym skrzyżowaniu w centrum Krakowa. Niestety, były to czasy, kiedy np. pozycjonowanie stron internetowych w Krakowie dopiero „raczkowało” i jeżeli właściciel widział, że biznes dobrze się kręci, to stawiał sobie pytanie „po co zmiany?”, odpowiadając sobie od razu „niepotrzebne”.

Czasy jednak dosyć szybko uległy zmianie. Ludzie coraz niechętnie sięgają na ulicy po ulotkę, ponieważ zdecydowanie bardziej wola zapoznać się z produktem danej firmy (czy usługą) w domu – przed ekranem komputera. Można nie dość, że znaleźć więcej informacji niż na małej ulotce, to jeszcze zapoznać się z firmą, poczytać o jej historii, poczytać na forach, co piszą o danej firmie Internauci 9jednak osobiście nie polecam tej formy zdobywania informacji, ponieważ obecnie dużo firm płaci za publikowania opinii im pochlebnych!). Zdecydowanie lepiej znaleźć testy, sprawdzające np. funkcjonalność nowego modelu telefonu. Oczywiście test taki powinien być przeprowadzony przez niezależną instytucję.

Jeszcze kilka lat temu wystarczyło zadbać o treść, uzupełnić kilka meta tagów i już mogliśmy się cieszyć czołowymi miejscami w wyszukiwarkach. na początku był Onet, Wp. Interia. Od kilku lat jednak triumfy święci Google, która zdobyła już udział w rynku wyszukiwarek przekraczający 90% – stając się w ten sposób nie liderem, ale monopolistą.

Każda firma, która myśli poważnie o promocji w sieci, powinna dążyć do tego, aby potencjalny Klient łatwo ją znalazł, wpisując w wyszukiwarkę słowa/frazy, jakie kojarzą mu się z daną działalnością. Np. jak szukamy nowego samochodu marki FORD, wpiszemy „ford kraków” – jak jesteśmy z Krakowa itp

Śmiało można postawić tezę, że obecnie każda firma, która myśli o rozwoju, powinna zainwestować w pozycjonowanie stron. Od tego może zależeć już w najbliższym czasie jej być albo nie być. I warto o tym pamiętać.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.