gadżety pomogają firmom Odpowiednia promocja ma kluczowy wpływ na sprzedaż produktów i usług. Aby działania promocyjne były skuteczne potrzebne jest odpowiednie ich przygotowanie. Produkty i usługi różnego rodzaju zazwyczaj wymagają wykorzystania różnych kombinacji technik promocyjnych.

Jedną z najczęściej wykorzystywanych technik promocyjnych są wszelkiego rodzaju działania wspierające sprzedaż. Do najczęściej stosowanych z nich należą gadżety promocyjne, degustacje oraz demonstracje. Gadżety reklamowe przyjmują zazwyczaj jedną z dwóch postaci. Pierwszą z nich są gadżety rozdawane bezpłatnie potencjalnym klientom. Mogą one przyjąć różną formę. Rozdawane są najczęściej ze specjalnych stoisk na ulicach, w centrach handlowych i supermarketach czy też na imprezach targowo- wystawienniczych. Gadżety tego typu mają za zadanie zbudowanie świadomości istnienia określonej marki na rynku wśród potencjalnych klientów, oraz przypomnienie o jej istnieniu na rynku jej dotychczasowym klientom. Działania tego typu towarzyszą zazwyczaj innym większym kampaniom promocyjnym.

Drugą bardzo często spotykaną formą gadżetów reklamowych są gadżety reklamowe dołączane do określonych produktów lub usług. Można powiedzieć że jest to forma nagrody dla każdego, kto skorzysta z usług lub zakupi produkt określonej firmy. Może to wiec być kolekcjonerska szklanka dołączana do butelki napoju, specjalna zaparzaczka dodana do pudełka herbaty lub darmowy odtwarzacz mp3 w zamian za założenie określonego rodzaju lokaty bankowej. Zadaniem tego typu gadżetów jest wzbudzenie chęci ich posiadania przez potencjalnego klienta prowadzącego do transakcji zakupu. Odmianą tego typu produktów gadżety, które klient otrzymuje w zamian za zakup określonej liczby produktów. Przykładowo w zamian za wysłanie do producenta określonej liczby etykiet z butelek po napojach klient otrzyma promocyjną koszulkę. Gadżety reklamowe każdego typu posiadają takie elementy jak logo firmy, bardzo często rozpoznawalne hasło reklamowe oraz grafiki innego typu.

Innego typu technikami wspierania sprzedaży są demonstracje i degustacje. Techniki te różnią się od siebie jedynie rodzajem produktów, które spierają. Degustacje wykorzystywane są do promocji produktów spożywczych i napojów natomiast demonstracje do produktów użytkowych takich jak elektronika, produkty RTV i AGD czy też różnego rodzaju usługi.

Zarówno degustacje jak również demonstracje mają na celu zapoznanie klient z charakterystyką produktu, jego smakiem, działaniem itp. Możliwość zapoznania się z danym produktem przed dokonaniem jego zakupu dla wielu klientów odgrywa znaczącą rolę. W przypadku nowych produktów żywnościowych potencjalni klienci mogą nie być przekonani co do nieznanego im smaku jeżeli nie będą mieli wcześniejszej możliwości jego spróbowania, natomiast w przypadku produktów użytkowych nie znając zasad ich działania może im się wydawać, że dany produkt w ogóle nie będzie im potrzebny. Możliwość bezpłatnego obcowania z produktem może być czynnikiem, który wpłynie na decyzję klienta o zakupie.

Demonstracje i degustacje mogą być prowadzone na różny sposób. Mogą to być więc stoiska w supermarketach i w centrach handlowych, wizyty u klienta czy też targi wystawiennicze określonej branży. Bardzo popularną formą degustacji czy też demonstracji są imprezy organizowane pod logiem danego producenta. Impreza tego typu może mieć przykładowo na celu prezentację nowego modelu samochodu lub nowego rodzaju piwa. W trakcie imprezy tego typu jej uczestnicy mają możliwość obcowania z produktem oraz spotkania się z jego producentami.

Techniki promocyjne polegające na wspieraniu sprzedaży są bardzo skuteczne, jednak bardzo rzadko stosowane są one samodzielnie. Zwykle stanowią one część większej kampanii promocyjnej prowadzonej pod określonym hasłem w odniesieniu do konkretnego produktu. Skuteczność technik tego rodzaju wynika z ich bezpośredniego charakteru.

O autorze

Czasem piszę, czasem czytam, hobbystycznie promuję darmowe programy. W zasadzie co tu więcej pisać?

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.