Jeszcze do niedawna podstawowymi formami reklamy w internecie  były standardowe banery oraz witryny www firm czy produktów. Rynek reklamowy reklamy rozwija się bardzo szybko i wpływa na rozwój coraz to nowszych rodzajów reklamy internetowej. Dzięki możliwości łatwego kontrolowania ich skuteczności, reklamy te wciąż są udoskonalane.

Najpopularniejsze formy reklamy internetowej

Baner: to najstarsza i nadal bardzo popularna chyba forma reklamy w Internecie. Jest w kształcie długiego prostokąta i  zazwyczaj znajduje się w górnej części serwisu internetowego. Kliknięcie myszką na banner  powoduje automatyczne przejście do reklamowanej strony lub serwisu. Maksymalne wymiary prostokątnego banera to 468×60 pikseli, a objętość pliku do 15kB.

Billboard ( megabaner, superbaner): Jest dostępny w wersji tradycyjnej, pływającej, rozwijanej – następca tradycyjnego banera, poziomy, wydłużony prostokąt, obecnie najpopularniejsza chyba forma reklamy internetowej. Banner wyświetlany praktycznie wyłącznie w najlepiej widoczniej, górnej części strony www.

Skyscraper: Inaczej nazywany banerem pionowym. Dostępny w  wersjach tradycyjnej, pływającej i rozwijanej. Reklama zamieszczana jest zazwyczaj z boku serwisu internetowego, najczęściej po jego prawej stronie. Do zalet skyscrapera należy zdecydowanie duża powierzchnia i kształt.

Box śródtekstowy : to baner graficzny, który umieszczony jest centralnie na stronie, wewnątrz treści prezentowanych artykułów. Tego typu banery są często umieszczane w portalach i witrynach, gdzie prezentowane są długie artykuły lub raporty.

Button: to niewielka, prostokątna reklama graficzna o rozmiarach 120×60 pikseli i wadze do 8 kB. zamieszczana zazwyczaj przy bocznej nawigacji serwisu internetowego.

Do innych form reklamy internetowej należą między innymi:

– okno pop-up, które otwiera się przed już otwartym, wyświetlając reklamy lub całą stronę internetową. Okno z reklamą nie posiada menu nawigacyjnego ani możliwości zmiany rozmiaru, kliknięciu na nią automatycznie pojawia się witryna reklamodawcy.

–  interstitial to natomiast całostronicowa reklama , które wyświetlana jest zanim użytkownik dotrze do pierwotnego adresu. Reklama przerywa na chwilę możliwość przeglądu strony, jednocześnie zmuszając użytkownika do zapoznania się z jej treścią.

Reklama wyświetlana na telefonie komórkowym to po prostu sms lub wiadomość multimedialna , która przesyłana jest na telefony komórkowe.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika