Nie trudno zauważyć, że z roku na rok zwiększa się liczba samochodów na naszych drogach. W przeciągu ostatnich lat ich ilość gwałtownie wzrosła. Przeważają auta kilkuletnie, sprowadzane z Zachodu, głównie Niemiec, Austrii, Francji, często wymagają napraw, wymiany poszczególnych części.

W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku powstają nowe sklepy z częściami samochodowymi i przenoszą swoja działalność do sieci. Dzięki temu klienci mogą szybciej i łatwiej odnaleźć poszukiwany produkt, nie muszą już poświęcać na to wielu godzin. W takich internetowych serwisach znajdziemy bez problemu nie tylko auto części do najpopularniejszych w Polsce marek jak np.: Skoda, Volkswagen czy Opel. Są tu też akcesoria do ekskluzywnych aut, które nieczęsto można spotkać na naszych ulicach, nie ma większych problemów z dobraniem części do Porsche czy Jaguara.

Wcześniej, kierowca, który chciał kupić  niezbędną mu część zamienną, musiał najpierw znaleźć odpowiednie sklepy, porównać ceny, a najczęściej jeszcze długo poczekać na interesujący go produkt. Poświęcał na to sporo czasu , który teraz może zaoszczędzić, robiąc zakupy za pośrednictwem internetu. Siedząc przed komputerem, może szybko wyszukać interesujący go zamiennik, zamówić, zapłacić i odebrać przesyłkę. Często  wirtualne sklepy oferują możliwość uzyskania wszelkich niezbędnych porad, darmowe dostawy.

Sytuację na rynku motoryzacyjnym podsumowuje raport MotoFocus.pl. Przygotowano go z myślą o firmach skupiających swoją działalność na rynku motoryzacyjnym, na terenie całej Polski. Pokazuje różnice, dzielące poszczególnych dystrybutorów. Ujawnia ich słabości i podkreśla silne strony. Autorzy raportu porównują sklepy oferujące części zamienne pod kątem czasu dostawy, wielkości obrotów i zaspokajania potrzeb klientów. Znawcy rynku motoryzacyjnego twierdzą, że mimo wszystko najlepszy okres dla dystrybutorów autoczęści dopiero się zacznie, jak na razie sytuacja w tym sektorze nie wygląda źle, a ma być jeszcze lepiej. Będzie rosła konkurencja, z czego skorzystają głównie klienci. Niektóre firmy zorganizowały sieci warsztatów, wprowadziły produkty z własna marką. Dzięki temu mogą sami prowadzić politykę cenową, dystrybucyjną, podwyższać marżę.

Rynek auto części w naszym kraju czeka świetlana przyszłość, a na korzyści z jego rozwoju liczą nie tylko producenci, klienci ale i warsztaty naprawcze.

O autorze

Robię różne rzeczy, trochę podróżuje, trochę piszę.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.