Skuteczna reklama w wyszukiwarkach to klucz do sukcesu wielu biznesów, nie tylko internetowych.  W obecnych czasach trudno sobie wyobrazić firmę nie mającą swojej strony internetowej. Nawet małe lokalne przedsiębiorstwa i rzemieślnicy mają choćby najprostsze strony www.

Po co jest strona internetowa i con daje jej właścicielowi?

Strona www jest swojego rodzaju wizytówką firmy, jej odzwierciedleniem w wirtualnym świecie.

Dlatego też przedsiębiorstwa wydają duże pieniądze na stworzenie i bieżącą aktualizację swojej strony internetowej specjalistom – agencjom marketingowym.

Czy to już koniec działań? Oczywiście, że nie!

Choćby najpiękniejsza graficznie strona i nasycona treścią nie spełni swojej roli jeśli nie będzie widoczna w wyszukiwarce.  Taką stronę trzeba podać odpowiednim „zabiegom”.

Pozycjonowanie stron internetowych, bo tak ten „zabieg” się nazywa to szereg działań, które można podzielić na wewnętrzne i zewnętrzne.

Działania wewnątrz strony to przede wszystkim optymalizacja kodu serwisu ukierunkowana na obrane wyrażenia kluczowe. Chodzi tu o optymalizację bądź redagowanie treści, nadawanie odpowiednich atrybutów do zdjęć i odnośników, różnicowanie metatagów na stronie głównej i podstronach.

Działania zewnętrzne to długotrwały proces związany z marketingiem internetowym. To tzw. Link building. To rozłożona w czasie strategia zdobywania linków prowadzących do pozycjonowanej strony . Najlepszym i naturalnym likowaniem jest mocne zróżnicowanie pochodzenia linków, ich treści, rodzajów i położenia w kodzie strony.

Skuteczne pozycjonowanie to takie, które oprze się zmianom algorytmów wyszukiwarek na przestrzeni miesięcy a nawet lat. Powolne, stopniowe zdobywanie odnośników do własnej strony internetowej daje najlepsze i stabilne rezultaty w wynikach wyszukiwania.

Oczywiście nie wszystko da się zrobić własnymi rękoma. Publikowanie oryginalnych i interesujących treści na własnej stronie spowoduje to, że inni będą budować odnośniki do niej i zwiększać ruch i ilość wejść.  Dzięki interesującym treścią zwiększa się również czas spędzony na stronie co pozytywnie wpływa na wyniki wyszukiwania.

Jak mówi maksyma Google: ”Content is the King”!

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.