Co to jest konstruktor – jest to metoda wywoływana przy tworzeniu obiektu danej klasy.  Pisząc np:

Rower r = new Rower();

zostanie wywołany konstruktor klasy Rower. Konstruktor taki piszemy tak:

public Rower()

{

//Treść konstruktora

}

Jest również inna odmiana konstruktora – konstruktor statyczny. Składnia takiej metody:

static Rower()

{

//Treść konstruktora

}

Jednak takiego konstruktora nie wywołuje się poprzez Tworzenie obiektu. Konstruktory takie tworzy się przeważnie w klasach posiadających same statyczne metody. Po co jest taki konstruktor i kiedy się go wywołuje? Konstruktor taki jest wywoływany przed pierwszym użyciem jakichkolwiek statycznych metod czy właściwości w danej klasie. Dzięki temu możemy zainicjować w klasie różne zmienne, pobrać dane wykorzystywane w różnych metodach tej klasy, a nie musimy martwić się, że w jednej z metod nie zainicjujemy swoich zmiennych.

Zauważyć tutaj trzeba, że konstruktor statyczny nie może mieć podanego słowa kluczowego public albo private. Statyczny konstruktor nie jest wywoływany jawnie w kodzie programu, więc nie określa się jego dostępności.

Przykład konstruktora statycznego

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.