Wystawiennictwo w ostatnich latach stało się jedną z popularniejszych form reklamy. Targi są bardzo skutecznym i jednym z najstarszych sposobów na pozyskanie klientów i ich lojalności. Obecność na targach jest jednym z ciekawszych elementów budowania wizerunku firmy, a imprezy wystawiennicze formą aktywizacji rynku i wyznacznikiem trendów w danej branży.

Atuty targów

Korzyści z targów są dwustronne, zarówno dla wystawcy, jak i dla zwiedzających. Główną korzyścią dla wystawców jest formuła „face to face„, czyli bezpośredni kontakt z obecnymi i potencjalnymi Klientami. Zwiedzający w jednym czasie i miejscu mogą porównać pełną gamę produktów.

Narzędzia targowego marketingu

Aby obecność na targach przyniosła firmie korzyści, należy zwrócić uwagę na:

Stoiska targowe

Przygotowując stoisko targowe należy zwrócić uwagę zarówno na jego lokalizację, jak również estetykę wykonania. Dobrze wykonane stoisko powinno być funkcjonalne i powinno wyróżniać się na tle konkurencji.
Ze względu na położenie w stosunku do stoisk sąsiednich oraz ciągów komunikacyjnych wyróżniamy:

  • Stoiska rzędowe (box) – otwarte tylko z jednej strony. Stoisko tego typu ma ograniczoną możliwość prezentacji oferty firmy, jest za to atrakcyjne finansowo.
  • Stoiska wyspowe (wyspa) – dzięki temu, że wszystkie ściany ekspozycyjne są otwarte, stoisko tego typu doskonale prezentuje ofertę firmy. Jedyną wadą tego typu stoisk jest ich wysoka cena.
  • Stoiska czołowe (półwysep) – otwarte z trzech stron, przez co cieszy się dużym zainteresowaniem publiczności. Stoiska tego typu, podobnie jak wyspa, nie należą do tanich rozwiązań.
  • Stoiska narożne – znajdują się na końcu szeregu stoisk i są z dwóch stron otwarte. Ten typ stoisk jest optymalnym rozwiązaniem pod względem kosztów i potrzeb ekspozycyjnych.
  • Stoiska przelotowe (przesmyk) – odmiana „półwyspu” z dwoma przeciwstawnie zlokalizowanymi oknami. Stoisko takie daje możliwość oglądania ekspozycji podczas przechodzenia ciągiem komunikacyjnym, może jednak sprawiać problemy z ustawieniem zaplecza.
  • Stoiska na terenie otwartym – najtańsze ze wszystkich wymienionych. Stoiska tego typu przeznaczone są dla wyrobów o wielkich gabarytach, maszyn i urządzeń demonstrowanych w warunkach zbliżonych do naturalnych.

Hostessy i personel stoiska

To ludzie obsługujący stoisko stają się wizytówką przyciągającą zwiedzających, wzbudzającą ich zainteresowanie. Personel powinien być kompetentny (mieć wiedzę na temat firmy, którą w czasie targów reprezentuje), uśmiechnięty i chętny do rozmowy.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika