O tym, że słowo mówione i pisane ma moc, wiedzieli już starożytni. Już wtedy oratorzy i mistrzowie pióra wytężali umysły, aby wykorzystywać sprawczą siłę słów do swoich celów. I choć od tamtej pory wiele się zmieniło, słowo pisane oraz mówione, wciąż pozostaje towarem bardzo cennym o niezmierzonej potędze.

 

Ludzka natura bowiem, ulega wpływom – bez względu na to, w jakim zakątku świata żyjemy, czym się zajmujemy i jakie mamy usposobienie, dajemy się namawiać i przekonywać. Stąd wykorzystywanie promocji, reklam i wszelkich środków przekazu w kierowaniu komunikatów, zwiększających sprzedaż lub popularność produktów i marek.

 

Chodzenie od drzwi do drzwi nie sprawdza się już dziś w marketingu. Zasięg jest w takim wypadku zbyt mały, aby można było mówić o globalnym sukcesie. I tu z pomocą przychodzi medium o najszerszym i wręcz nieograniczonym zasięgu – internet. Ale i w tym miejscu należy wiedzieć, jak ową broń wykorzystać, aby nie stała się mieczem obosiecznym. Prezentując się w internecie, można bowiem przynieść sobie tyle samo szkody, co pożytku. Radą nadrzędną i najważniejszą jest oparcie o profesjonalnych wykonawców – nie próbujmy robić sami tego, na czym się nie znamy. Nawet jeśli wydaje nam się, że narysowanie logotypu to łatwizna, a napisać teksty sprzedażowe potrafi każdy – nie róbmy sobie krzywdy i skorzystajmy z wiedzy tych, którzy są w tym lepsi od nas.

 

Wizualna forma naszej strony internetowej, to pierwsze, co widzi nasz potencjalny klient – jeśli będzie odpychająca – zniechęcimy go do zapoznania się z ofertą. Dokładnie ta sama zasada dotyczy tekstów, jeśli nie będą wystarczająco perswazyjne, nie będą trafiały w potrzeby naszej grupy docelowej – stracimy każdego, kto je przeczyta. Aby więc wykorzystać potencjał, płynący z posiadania strony, zlećmy pisanie artykułów na nią tym, którzy parają się tym zajęciem na co dzień i doskonale wiedzą, jak pisać, aby uzyskać pożądane efekty.

 

Copywriting nie jest wbrew pozorom dziedziną zupełnie intuicyjną – owszem, pisać umie każdy, ale nie każdy włada sprawnie tą sztuką. Dobry autor sprzeda Wam wszystko – nawet to, czego nie potrzebujecie. Copywriter wie, jak dobierać słowa, jak je łączyć i w jakim nasyceniu ich używać, aby odbiorca reagował dokładnie zgodnie z naszymi intencjami.

 

Dokładnie ta sama zasada dotyczy wszelkich tekstów reklamowych – do broszur, ulotek, magazynów branżowych i innych. Nawet jeśli pozycjonujemy swój serwis i tworzymy teksty zapleczowe, pressel pages (potocznie precle) – również tu potrzebna jest unikalna wiedza, która pozwoli osiągnąć zamierzony efekt. Jaki bowiem sens inwestowania środków w pozycjonowanie (które potrafi być bardzo kosztowne), jeśli nie przyniesie ono najmniejszych rezultatów? Dlatego artykuły SEO pisane powinny być przez tych, którzy wiedzą jak i po co się je tworzy, którzy stworzyli ich setki lub tysiące i którzy nie popełnią błędów, które popełnimy my – ucząc się na żywym organizmie – naszej stronie www.

 

Źle napisane teksty odepchną potencjalnych klientów, dodatkowo – w pakiecie, zepsują nasze dobre imię. Prawdą jest, że jak cię widzą, tak cię piszą – na spotkaniach twarzą w twarz, oceniani jesteśmy po tym, jak się prezentujemy, jakie sprawiamy na rozmówcy wrażenie; dokładnie w taki sam sposób – nasza strona reprezentuje nas i naszą markę. Dla każdego internauty, który ją odwiedza, to wizytówka tego, co chce kupić lub bliżej poznać. Jeśli na tym etapie popełnimy błąd – nie dostaniemy drugiej szansy. Nie będziemy mogli naszemu straconemu klientowi wytłumaczyć, że stronę zamierzamy poprawić, a teksty pisaliśmy sami – i cóż, staraliśmy się – ale może faktycznie nie do końca wyszło… Nie dajmy się zwieść pozornej oszczędności. Wydaje nam się, że środki, których nie zainwestujemy w wygląd i jakość strony internetowej są naszym zyskiem – tymczasem, jeśli zostanie wykonana źle – stanowią kulę u nogi i przyczynek do naszych zawodowych porażek. Korzystajmy więc z doświadczenia i profesjonalizmu zawodowców!

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika