teleinformatykaW momencie dojścia do pęknięcia bańki finansowej związanej z udzielaniem kredytów nieruchomościowych, wiele branż światowych zaczęło powoli staczać się ku bankructwo. Jednak okazuje się, że jest jedna, która nie obawia się jakichkolwiek zawieruszeń związanych z kryzysem. Teleinformatyka ma przed sobą świetlaną przyszłość, a osoby w niej zatrudnione będą w stanie żądać coraz większych pieniędzy za swoje usługi.

Co to teleinformatyka?

Ten dział inżynierii informatycznej odpowiada za dostarczanie infrastruktury oraz oprogramowania obsługującego wszelakie połączenia między poszczególnymi jednostkami obliczeniowymi. A mówiąc po ludzku – teleinformatyka to branża układania sieci komputerowych oraz ich obsługi od strony informatycznej.

Za każdym razem, gdy zamawiasz u dostawcy internetu podpięcie cię do sieci, teleinformatyk odpowiada za doprowadzenie okablowania (albo przekaz radiowy) do twojego mieszkania. Oprócz tego dba o to, aby odpowiednie urządzenia w postaci modemów, routerów czy przekaźników sygnału były w stanie przekazać sygnał od centrali bezpośrednio do twojego komputera.

Kto może pracować w teleinformatyce?

Aby pracować w tej branży, trzeba posiadać zazwyczaj wykształcenie kierunkowe albo posiadać doświadczenie poparte kilkoma latami pracy. W zależności od tego, jaki zawód chcielibyśmy wykonywać, powinniśmy skończyć studia:

  • Informatyczne programistyczne – dla obsługi oprogramowania do zarządzania siecią,
  • Informatyczne administracyjne – do obsługi sieci komputerowych z poziomu oprogramowania,
  • Inżynierii sieci komputerowych – pozwala pracować nad materiałami sieci teleinformatycznych, jak światłowody czy kable koncentryczne.

Niemniej jeśli nie posiadamy tytułu inżyniera, ale doświadczenie pozwala nam wykonywać ten zawód, pracodawcza prawdopodobnie będzie zainteresowany nami. Ewentualnie będziemy potem wykonywać studia podyplomowe, aby uzupełnić wiedzę o teorię i uzyskać dokument zezwalający nam na awans w hierarchii.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.