Codziennie po polskich drogach porusza się setki a może miliony pojazdów osobowych i ciężarowych. O ile osobówki są przeznaczone głównie do transportu pasażerów i okazjonalnie do przewozu ładunku, o tyle ciężarówki są intensywnie eksploatowane i używane do przewozu ciężkich ładunków. Każdy pojazd ciężarowy nazywany popularnie TIRem każdego roku pokonuje setki tysięcy kilometrów, aby dostarczyć towar do miejsca rozładunku.
TIRy służą zarówno transport krajowy jak i międzynarodowy. Trasa trwająca wielu dni jazdy i pokonania kilku tysięcy kilometrów to dla kierowcy tira chleb powszedni.
Warto wspomnieć o ograniczeniach jakie obowiązują pojazdy ciężarowe poruszające się po naszych ulicach, autostradach i drogach ekspresowych. Przede wszystkim maksymalna dopuszczalna prędkość osiągana przez tiry jest nieco niższa od tej, która obowiązuje pojazdy osobowe. Wynika to z rozmiarów i wagi ciężarówki i dużo większych problemów z zatrzymaniem ważącego często kilkadziesiąt ton pojazdu w porównaniu do osobówki, która rzadko przekracza 2 tony wraz z pasażerami. Kolejnym obostrzeniem jest konieczność robienia obowiązkowych postojów w trasie przez kierowców. Złamanie tego nakazu może skończyć się nałożeniem na drajwera i właściciela pojazdu wysokich mandatów przez Inspekcję Transportu Drogowego.
O kontrolę niezbędnych przerw jak również czasu pracy dba tachograf- urządzenie niezbędne w każdej ciężarówce służące monitorowaniu kierowcy i pojazdu w trasie.
Wracając do transportu międzynarodowego warto wspomnieć o tym, iż nie każdy może być kierowcą tira. Konieczne jest przejście rozszerzonych testów psychologicznych, sprawdzających nasze zdrowie itd. jak również zdobycie niezbędnego prawo jazdy i uprawnienia na przewóz rzeczy. Jako ciekawostkę potraktujcie informację iż do przewozu odpadów pojazdami ciężarowymi niezbędny jest dodatkowy certyfikat.
Początkujący kierowcy często nie zdają sobie sprawy z tego, jak diametralnie inna jest praca w TIRze jeżdżącym na trasach krajowych od pracy w pojeździe służącym do pracy w ruchu międzynarodowym. Wizyty w domu stają się rzadkością, a nasze auto zostaje pierwszym domem z którym naprawdę musimy się zżyć.
Jak widać zawód kierowcy TIRa nie jest usłane różami. Fakt, na pewno wysokie wypłaty częściowo zmniejszają wszystkie niedomagania, ale tego typu praca wymaga ogromnego poświęcenia i z pewnością nie jest to sposób zarobku dla kogoś, kto nie lubi jeździć.
My oferujemy transport zamość i kochamy naszą pracę.
Trzeba być pasjonatem, aby dać sobie radę w tym zawodzie na dłużej lub po prostu nauczyć się żyć jako wędrowiec z domem na kółkach.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.