Postaramy się odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań – pytań typowych znormalizowanych, które statystycznie najczęściej pojawiały się w związku z tworzeniem firmy tłumaczeniowej. Zapytaliśmy przypadkowo wybrane 100 osób (zbieżność z familiadą jest oczywiście przypadkowa – my pytaliśmy używając Internetu i dostępu do maila). Jednak do rzeczy – zapytaliśmy przypadkowe osoby jakie największe problemy sprawiłyby im jeśli ich zadaniem byłoby założenie profesjonalnej agencji tłumaczeniowej, więc można powiedzieć, że byłaby to ich agencja tłumaczeń.

Dodatkowym pytaniem postawionym przez konsultantów naszej sondy było pytanie o samą chęć podęcia takiego działania. Ku zdziwieniu, nieco ponad połowa ankietowanych odpowiedziała, że nie chciałaby, w żadnym wypadku podejmować żadnych działań ku stworzeniu takiej firmy, i agencja tłumaczeń nie leży w ogóle w kręgu ich zainteresowań. Na szczęście grupa osób która zanegowała stworzenie firmy tłumaczeniowej odpowiedziała na wszystkie pozostałe nasze pytania dzięki czemu otrzymaliśmy pełny obraz badania, które przeprowadziliśmy dzięki czemu badanie miało jakiś sens.

Zatem do rzeczy. Największy problem wśród ankietowanych (włączając tych niechętnych do świadczenia usług tłumaczeń) stanowił wybór lokalu pod wynajem takiej agencji i nader wszystko podpisanie długoterminowej umowy najmu pomieszczeń. Długoterminowa umowa oznaczała umowę na rok z miesięcznym okresem wypowiedzenia.

Kiedy sugerowaliśmy możliwość podpisania umowy na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia kolejnym obciążeniem, był wysoki czynsz wynajmu pomieszczenia dla agencji tłumaczeń. Tutaj wypada się zgodzić. Czynsz faktycznie jest bardzo wysoki (oczywiście zależnie czy wynajem dotyczy ścisłego centrum czy obrzeży jednak zawsze jest to czynsz bardzo wysoki). Na szczęście ostatnie tendencje w polskiej gospodarce wykazują spadek cen mieszkań i spadek wynajmu pomieszczeń.

Teraz kończymy, ciąg dalszy nastąpi.

Opracowała agencja bte

wizytówka - agencja tłumaczeń bte

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.