Układ zapłonu w aucie jest drażliwy na wilgotność, brud i przepływy prądu na masę. Są to jedne z najczęstszych okoliczności utrudnionego rozruchu chłodnego silnika.

Do delikatnych składników tego układu zaliczają się:

  • kable wysokiego napięcia,
  • gumowy osłony kabli,
  • świece zapłonowe,
  • głowica przyrządu zapłonowego.

 

W wypadku niemożliwości pobudzenia silnika po kilku próbach z motywu zwilgocenia albo skażenia składników układu zapłonu należy zdejmować kable wysokiego napięcia wraz z obudowami i głowicę przyrządu zapłonowego wyjąć z głowicy styk węglowy ze sprężynką, umyć kable i głowicę.Jeśli mimo zamontowania oczyszczonych poprzednio składników silnik wciąż nie udaje się pobudzić należy zbadać czy kable wysokiego napięcia nie obmacują do składników silnika nawet do kabla doprowadzającego ogrzane powietrze do filtra powietrza. Kable wysokiego napięcia powinny być osadzone w szczególnych zatrzaskach wydzielone poprzez gumowe tulejki i nie powinny przywierać do żadnych składników.

Jeśli kable wysokiego napięcia są zamocowane normalnie, to należy wymienić świece zapłonowe. Gdyby okazało się że wciąż silnika nie można pobudzić, zaś wszelkie inne sprawy pozostały wyeliminowane, wówczas najwięcej przypuszczalną źródłem jest zniszczenie cewki zapłonowej lub współczynniku elektronicznego zapłonu. w takim wypadku należy zwrócić się do stacji pomocy.

Najczęstszymi skażeniami gaźnika są delikatne cząsteczki stałe , naloty powstałe w rezultacie odsysania spalin ze skrzyni korbowej a także drobinki wody. Frekwencja tych skażeń w gaźniku generuje zaburzenia czystej pracy silnika polegające na: przeszkoda w uruchomieniu silnika, obniżeniu szybkości obrotowej silnika, zmniejszeniu siły silnika, zdecydowanie odczuwalnym podczas aktywowania. Zmniejszenie skażeń wymaga demontażu gaźnika i należy je zrobić w warsztacie samochodowym.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.