Większość firm posiada stanowisko brand managera. Brand manager to osoba, która odpowiedzialna jest za budowanie i kreację marki, tworzenie materiałów reklamowych, współpracę z działem kreacji oraz promocję w mediach.

Brand manager nadzoruje proces tworzenia całej identyfikacji wizualnej marki oraz, po wcześniejszej akceptacji, zleca wykonanie materiałów reklamowych  oraz promocyjnych takich materiałów jak wizytówki dla pracowników, zleca druk ulotek reklamowych i informacyjne, briefy. Jego praca to również kreatywne wspieranie działu handlowego poprzez podpowiadanie innowacyjnych rozwiązań marketingowych.

W zakres pracy brand menagera wchodzi również przygotowanie oferty gadżetów reklamowych. Gadżety reklamowe obrandowane zgodnie z systemem identyfikacji firmy stanowią potem idealny upominek dla klientów firmy. W tym przypadku pracownik może zlecić druk kalendarzy z logo firmy, stworzenie notatników lub organizerów, również opatrzonych nazwą firmy, lub też materiałów takich jak breloczki czy długopisy.

Brand manager odpowiada również za wizerunek firmy na zewnątrz. Jego działania powinny mieć na celu scalenie wszystkich działań sprzedażowych oraz zręczne połączenie ich z marketingiem. Stanowisko pracy obejmuje bardziej pracę nad projektami niż zarządzanie zespołem. Pomimo dużej samodzielności na swoim stanowisku brand manager odpowiada przed dyrektorem marketingu lub prezesem firmy.

Nie jest też oczywiście także, że wszystkie te zadanie samodzielnie realizuje brand manager. Najczęściej taki pracownik ma pod sobą zespół współpracowników, zespół projektowy i razem, wspólnie pracują oni nad brandem przedsiębiorstwa, w którym pracują.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika