Zmiana aranżacji to nie tylko prosta, niemal mechaniczna wymiana takich elementów jak regały sklepowe. To także okazja do zmiany filozofii sprzedaży i w efekcie poprawy efektywności placówki.

Przy wyborze regałów sklepowych nie warto się spieszyć. Podejmując pochopną decyzję ryzykujemy bowiem wybór produktów nie dopasowanych do naszych potrzeb, kiepskiej jakości lub drogich. Jedynie dokładna analiza zagadnienia pozwoli nam na wybór takiej oferty, w której regały sklepowe będą pasować do nas i naszego biznesu.

Po pierwsze – określić cel zmian

Pierwszą zasadą przy wyborze wyposażenia takiego, jakim są regały sklepowe jest określenie celu zakupu. Czy chcemy powiększyć powierzchnię ekspozycji towarów? Wymienić dotychczasowe półki na nowe, a może poprawić wizerunek naszego sklepu tak, żeby był dostosowany do produktów z wyższej niż dotychczas półki? Odpowiedź na to pytanie pozwoli nam wybrać jaki rodzaj regałów, który będzie spójny z naszymi zamierzeniami.

Przykładowo, jeśli chcemy poprawić funkcjonalność sklepu, powinniśmy szukać rozwiązań, które nam to umożliwią. W grę mogą więc wchodzić regały modułowe, które można dowolnie komponować, może też być mowa o półkach pozwalających na lepszą ekspozycję wybranych grup towarowych. Być może konieczne będzie zastosowanie niestandardowych rozwiązań, które pozwolą dopasować regały sklepowe do kształtu wnętrza naszego sklepu.

Po drugie – podnieść wartość sprzedaży

regały w sklepie Drugą ważna zasadą jest optymalne wykorzystanie możliwości, jakie niesie za sobą nowa aranżacja sklepu. Regały sklepowe będą więc nie tylko miejscem ekspozycji towarów, ale też czynnikiem wpływającym na sprzedaż. Wymieniając je mamy niepowtarzalną okazję na zmianę filozofii, dzięki czemu nasze obroty wzrosną.

W tym miejscu warto dodać, że nowa aranżacja powinna obejmować nie tylko regały sklepowe, ale także pozostałe elementy wyposażenia. Trzeba będzie wymienić więc choćby lodówki, lady czy stojaki. Zastanowić się czy – jeśli jeszcze ich nie posiadamy – nie zamienić tradycyjnej lady na punkty kasowe, wreszcie wyodrębnić strefę, w której będziemy mogli promować wybrane produkty we współpracy z przedstawicielami ich dystrybutorów.

Tylko całościowe podejście do kwestii aranżacji sklepu pozwala na osiągnięcie trwałych rezultatów sprzedażowych. A przecież o to właśnie chodzi w tym biznesie – klient, który przychodzi do sklepu powinien kupować, im skuteczniej się go do tego zachęci, tym lepiej.

O autorze

Czasem piszę, czasem czytam, hobbystycznie promuję darmowe programy. W zasadzie co tu więcej pisać?

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.