zwiastunyNie plakaty i billborady, ale zwiastuny filmowe są najlepszą formą promocji filmów. Zwiastun filmowy to krótki – około dwu minutowy – film, składający się z najciekawszych, najdynamiczniejszych bądź najśmieszniejszych fragmentów pełnometrażowego filmu fabularnego. Zwiastuny odnoszą się nie tylko do filmów pełnometrażowych. Nierzadko spotyka się zwiastuny seriali telewizyjnych, programów rozrywkowych czy gier. Z dobrym efektem podejmuje się również próby tworzenia zwiastunów przedstawień teatralnych. Dlaczego zwiastun stanowi najskuteczniejszą formę promocji filmu?

Plakaty i billboardy reklamujące film nie znajdują wśród odbiorców dużego zainteresowania. Ta forma reklamy musi dotrzeć do odbiorcy przekazu i zwrócić na siebie jego uwagę. Inaczej jest w przypadku zwiastunów filmowych. To nie tylko bardziej przystępna i akceptowana przez odbiorcę forma reklamy, ale także często przez niego poszukiwana. Chodzi tu przede wszystkim o internautów, którzy w internetowych serwisach filmowych poszukują informacji o nowościach filmowych. Nowości te najlepiej jest zaprezentować w formie zwiastunów filmowych. Opisy czy recenzje filmów cieszą się zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem. Zwiastuny filmowe opierają się na podobnych zasadach, co klasyczne spoty reklamowe emitowane w telewizji. Jest to jednak nieco inna formy reklamy i możemy znaleźć tutaj trochę różnic. Przede wszystkim, reklamy telewizyjne na ogół są niepożądane przez oglądających i najczęściej ich emisja w trakcie trwającego filmu kończy się przełączeniem kanału telewizyjnego na czas trwania reklamy. Natomiast zapowiedzi filmowe nie wzbudzają już takiej niechęci wśród oglądających. Podobnie jest w przypadku zwiastunów filmowych. Osoba oglądająca zwiastun często jest zainteresowana informacją o czym jest reklamowany film i czy warty jest obejrzenia. Zwiastuny doczekały się nawet własnych, organizowanych co roku festiwali filmowych, na których wybierane są najlepsze zwiastuny roku.

Zwiastun, a film

Zadaniem zwiastunu jest przekazanie krótkiej informacji o filmie, która zachęci odbiorcę przekazu do obejrzenia reklamowanego filmu. Niestety, nierzadko zdarza się, że zwiastun jest lepszy i ciekawszy od reklamowanego filmu. Po obejrzeniu pełnometrażowej wersji filmu okazuje się, że zwiastun podobał nam się bardziej niż sam film. To jest niewątpliwą wadą zwiastunów.

O autorze

Wydawca serwisów internetowych.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika