Każdego dnia człowiek ogląda średnio 3,5 tys. reklam. Zobaczy je w telewizji, na billboardach i posłucha w radiu. Mało prawdopodobne, żeby taka osoba chciała zobaczyć na stronie www twojej firmy kolejną nachalną reklamę.

O ile jest pewna grupa Internautów, która jest już zdecydowana na to, co chce kupić (i trzyma już w rękach portfel), o tyle kolejna duża grupa jest niezdecydowana. Szuka przede wszystkim informacji.

Jak myślisz, jak wiele osób surfując po Internecie myśli : „Nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć jakąś reklamę! I żeby coś wreszcie kupić!” Nikt albo prawie nikt?
Większość ludzi najpierw szuka informacji, a potem – na ich podstawie – podejmuje decyzję. (Copywriting i pisanie skutecznych ofert przychodzi tu z pomocą). Dotyczy to też tych tańszych produktów, np. książek.

Wiele osób zanim kupi książkę przegląda recenzje i opinie innych czytelników, żeby upewnić się, że warto poświęcić czas i pieniądze na jakiś tytuł.

Wiele firm traktuje Internet jak jakiś wielki kanał sprzedaży wysyłkowej (prawie jak Telesklep albo Mango24). Strony takich firm to albo nieskuteczna i nachalna reklama, albo – druga skrajność – nieskuteczna i niekonkretna reklama jak z ulotki.

Podstawą dobrej strony WWW dla firmy są przydatne informacje dla klienta. Copywriter powinien najpierw napisać na stronie WWW o problemach klienta i o tym jak je rozwiązać dzięki konkretnemu produktowi albo usłudze, a dopiero potem przekonać do tego, że warto wydać na to rozwiązanie pieniądze.

Strona www firmy nie może być „normalną” reklamą. Taka strona powinna pomagać klientom. Dać im informacje, których szukają. Być raczej poradą niż wciskaniem rozwiązań, które sprzedaje firma. Więcej osób przeczyta tekst przypominający artykuł niż tekst, który jest zwykłą reklamą (wg Davida Ogilvy’ego – 6 razy więcej). Dlatego warto zainwestować w profesjonalny copywriting.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika