Jak nas widzą, tak nas piszą. Ta zasada obowiązuje także w wyszukiwarkach internetowych.
W budowanie reputacji firmy trzeba zaangażować różne środki i media. Jednym z ważniejszych mediów jest dzisiaj Internet, którego nie można lekceważyć.

Pozycjonowanie stron internetowych oraz kampanie AdWords pozwalają przebić się ze swoją ofertą do Internautów. Kolejnym krokiem jest wykreowanie i utrzymywanie pozytywnego wizerunku firmy w Internecie.

Największym zagrożeniem w tej materii mogą być negatywne opinie na temat firmy, pojawiające się na forach, w serwisach społecznościowych lub w blogach internetowych, pochodzące od niezadowolonych klientów lub mające charakter celowego i bezpodstawnego oczerniania.

Istnieją różne sposoby radzenia sobie z tymi problemami. Jeśli chodzi o fora i media społecznościowe – nie można nikomu zabronić wypowiadania się na temat firmy (byłaby to jawna cenzura), chyba że w sposób jednoznaczny naruszane jest jej dobre imię. Trudno jednak walczyć z celowym i bezpodstawnym oczernianiem.

Administratorzy nie ponoszą odpowiedzialności za wpisy i opinie prezentowane na forach. Nie mamy wpływu na wpisy, które już są obecne w Internecie, nie możemy ich usunąć.
Możemy natomiast w sposób profesjonalny odpowiedzieć na stawiane zarzuty, spróbować nawiązać dialog, podyskutować z oponentami. W drastycznych przypadkach naruszenia interesu firmy można sprawę oddać do sądu.

Negatywne informacje rozchodzą się błyskawicznie, działa to na zasadzie lawiny, którą trudno powstrzymać. Dbając o wizerunek firmy w Internecie, nie można pozwolić, by jedna negatywna opinia, wielokrotnie powielana, nadszarpnęła dobre imię firmy. Negatywne emocje dużo częściej znajdują upust w Internecie niż emocje pozytywne, dlatego trzeba pozytywnym przekazem zrównoważyć i zmarginalizować negatywne oceny.

Można walczyć o dobry wizerunek firmy różnymi sposobami. Na przykład samemu tworząc bloga firmowego, profil społecznościowy lub osobną stronę internetową informującą o promocjach, stanowiącą platformę do kontaktu z klientami – i wypromować ją np. poprzez linki sponsorowane AdWords.

Można również działać prewencyjnie, tworząc na stronie internetowej narzędzie, które pozwoli określić klientom stopień satysfakcji z produktu lub usługi firmy, aby ewentualne reklamacje załatwić pomiędzy klientem a firmą, i nie pozwolić, by frustracje niezadowolonego klienta przedostały się do Sieci.

Firma i stworzona przez nią marka powinna być rozpoznawalna w wyszukiwarce (co zapewnia usługa pozycjonowania), a jej wizerunek chroniony – o co powinni zadbać marketingowcy. Najlepiej jeśli wszelkie działania marketingowe oraz SEO są zintegrowane w ramach jednej strategii.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika