KonsumentEtnocentryzm w krótkiej definicji jest to postawa konsumencka przedkładająca wybór i zakup marek lokalnych – regionalnych czy też krajowych ponad inne marki. Pojęcie etnocentryzmu konsumenckiego można by nieco rozszerzyć i objąć tą nazwanie tylko wybory konsumentów mające na celu wspieranie produkcji krajowej, ale także regionalnej. Czyli decyzja o zakupie produktów wytwarzanych w danym regionie jest przejawem akcentowania przynależności lokalnej i jednocześnie tożsamości narodowej. Patrząc w ten sposób konsument będzie w większym stopniu identyfikował się z regionem wówczas, gdy dostrzeże związek między swoimi decyzjami związanymi z zakupem dóbr lokalnych producentów a kondycją gospodarczą regionu. Jeśli konsument będzie wiązał fakt nabywania tych produktów z pewnym korzystnym ciągiem wydarzeń wpływających na sytuację w regionie (np. wzrost popytu na produkty przedsiębiorstw usytuowanych w regionie, rozwój tych przedsiębiorstw, utrzymanie miejsc pracy dotychczasowych pracowników i tworzenie nowych) to w dużym stopniu może to wzmocnić postawę etnocentryczną. Powyższe dotyczy  zarówno dóbr łatwozbywalnych – takich jak żywność czy też artykuły pierwszej potrzeby jak i również tych których zakup wiąże się z większym kosztem i analizą – takich jak: samochody, pokrycia dachowe czy też sprzęt RTV AGD.

O autorze

3x latek. Parę zrealizowanych projektów, jeszcze więcej planów i marzeń na przyszłość. Wiele sukcesów, parę porażek- jak to w życiu.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.