Posiadanie silnej i wyrazistej tożsamości marki przynosi firmie określone korzyści. Głównym uzasadnieniem istnienia stylu indywidualnego jest jego potencjalna wartość komercyjna. Jednym z podstawowych wymogów dobrego marketingu jest dobrze zaprojektowana identyfikacja wizualna. Elementy projektu, koloru, liternictwa i symboli używane spójne łączą się by stworzyć zapadające w pamięci wrażenie ogólne. Z kolei brak własnego stylu może wręcz zniszczyć wizerunek przedsiębiorstwa. Wywołując wrażenie archaizmu, niespójności i bałaganu, może on odciągnąć odbiorców do firmy pod innymi względami dobrej marketingowo. Rozpoznawalny przez klientów wizerunek odgrywa kluczową rolę w sprzedaży, kiedy produkt czy usługi postrzegane są jako mało zróznicowane pod względem typowych atrybutów. Jeżeli organizacja czy usługi postrzegane są jako mało zróżnicowane pod względem typowych atrybutów.

Jeżeli organizacja lub sprzedawany przez nią na rynku produkt dostarcza szczególnego rodzaju przeżyć, wytwarza się wartość dodatkowa za którą można zapłacić dodatkową cenę. W rezultacie atrakcyjna pod względem estetycznym tożsamość wizualna umożliwia wprowadzenie cen z dopłatą. Silna i wyrazista tożsamość zapewnia ochronę przed atakami konkurencji.

Rewitalizacja logo firmy Apple

Doskonałym przykładem świadomego zarządzania marką jest identyfikacja wizualna firmy Apple.

Nazwy marek i logotypów nie wolno kopiować. Podczas zwalczaniu prób fałszerstwa i podrabiania marek można zastosować wszelkie dostępne środki prawne i techniczne. Im silniejsza i bardziej wyrazista jest tożsamość i im silniej przejawia się w coraz większej liczbie elementów współtworzących tożsamość marki, tym łatwiej jest ją chronić z praktycznego punktu widzenia. Trudno sobie wyobrazić, by jakieś przedsiębiorstwo było w stanie podrobić całość elementów sensorycznych i estetykę dobrze prosperującej firmy.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.