Zacznę od tego czym jest naturalne pozycjonowanie stron. Proces naturalny pozycjonowania witryn polega na uzyskiwaniu w niebezpośredni sposób odnośników kierujących do promowanej strony www. Tym sposobem uzyskanie linka kierującego na promowaną stronę nie jest skutkiem naszych bezpośrednich działań, a pośrednim efektem korzystania z E-PR.
Załóżmy pozycję w jakiej piszemy blog w jakim dotykamy tematy typowo kobiece, przykładowo prezentujemy pewien nowiusieńki produkt kosmetyczny. W przypadku nienaturalnego pozycjonowania dodajemy odnośniki na licznych stronkach kierujące do strony promowanej w których to będzie wstawiona konkretna nazwa kosmetyku który prezentujemy. W technice naturalnego pozycjonowania odnośniki kierujące do naszej witryny dołączane są przez osoby które uznały nasz artykuł za interesujący i postanowiły się nim podzielić ze znajomymi.

W przypadku bloga z jakimś już stażem w sieci, najczęściej nie musimy nawet poddawać pod nos odnośnika do ostatniego artykułu. Kwestia jest nieco bardziej skomplikowana w przypadku nienowiuteńkiego bloga, w takim wypadku powinno się skorzystać z fejsbuka i tam budować grono fanów zainteresowanych tematyką jaką poruszymy na witrynie.

Tylko bardzo dobre serwisy o bardzo zajmującej zawartości pozwolić mogą sobie na pomijanie pozycjonowania nienaturalnego. Stąd też korzysta się w przypadku procesu pozycjonowania, przede wszystkim dużych cyklicznie aktualizowanych blogów z obu technik.

Przykładowo gdy prowadzimy stronę o marketingu internetowym dołączamy na witrynie skierowanej do niewielkiego rynku, przykładowo Białostockiego to oprócz działań przede wszystkim E-PRowych możemy pozycjonować stronę na sformułowanie: pozycjonowanie białystok. Pozwoli to na bardziej szczegółową penetrację rynku oraz trafienia do dużo większej liczby naszych potencjalnych klientów. Powinno się zwrócić uwagę że w taki sposób posiadamy zapewnioną dywersyfikację ruchu przychodzącego na witrynę i nie jesteśmy uzależnieni wyłącznie na jeden kanał pozyskiwania nowych klientów.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.