AsertywnośćTeoretycznie prosta sprawa – wystarczy powiedzieć NIE, ale tak naprawdę często ciężko oprzeć się pokusie lub obronić przed manipulacją.

Telefon dzwoni, odbierasz i słyszysz, że Twój numer został wylosowany w grze i masz szansę na wielką wygraną – wystarczy tylko wysłać SMS-a. Najprościej i najlepiej odłożyć słuchawkę jak tylko usłyszy się w niej dziwny głos. Oczywiście natychmiast przyjdzie SMS z informacją o możliwością wygranej – proponuję od razu go skasować. Często użytkownik telefonu komórkowego otrzymuje same SMS-y informujące o możliwości wygrania samochodu czy dużych pieniędzy. Każdy taki numer można próbować zastrzec u operatora lub napisać do firmy obsługującej dany numer e-maila z grzeczną prośbą o wyłączenie nas z listy nękanych klientów bo w innym przypadku zgłosimy sprawę do UOKiK

Posiadając firmę i stronę firmową często narażeni jesteśmy na próby wykorzystania naszej niewiedzy lub kusimy się na nie do końca uczciwą “reklamę”
Jesteśmy np. namawiani na zakup dodatkowych domen, które rzekomo chce wykorzystać konkurencja w nieuczciwych zamiarach. Co bardziej przebiegłe firmy oferujące takie usługi tak potrafią przedstawić swoją ofertę iż godzimy się podczas nagrywanej rozmowy telefonicznej na wykupienie po nieprzyzwoicie wielkich pieniądzach wspomnianych domen. Zaraz dostaniemy drogą elektroniczną umowę i fakturę – dopiero po dokładniejszej lekturze okazuje się, że zostaliśmy naciągnięci, a regulamin jest tak napisany iż firma dzwoniąca do nas z ofertą jest zgodna z literą prawa. Nie ma jak odstąpić od takiej umowy wcześniej ni np przed upływem dwóch lat. Pozostaje albo plując sobie w brodę płakać i płacić albo zwrócić się do prawnika, którego kancelaria adwokacka może próbować udowodnić iż umowa została zawarta w sposób nieuczciwy. Możliwe, że w internecie szukając informacji o firmie, z którą zawarliście tą niefortunną umowę natkniecie się już na ludzi, którzy zostali podobnie oszukani i uda się nakłonić kancelarię prawną do utworzenia pozwu zbiorowego.
Wystarczyłaby jedynie odrobina asertywności podczas pierwszej rozmowy z nieuczciwą firmą i całej sytuacji z pewnością udałoby się uniknąć.

Innym razem ponownie dzwoni telefon odbierasz i tym razem możesz kupić preferencyjne ubezpieczenie na życie jako najlepszy klienta banku, operatora telekomunikacyjnego czy inne firmy. W takim przypadku również warto podziękować, ewentualnie umówić się iż samodzielnie proponowana oferta zostanie sprawdzona. Jeśli nawet nie ma takiej opcji sugeruję od razu podziękować i się rozłączyć.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.