Odzież gastronomiczna, to nie tylko rzeczy, które mają za zadanie chronić własną odzież, osób pracujących w gastronomii. Często zdarza się, że kombinezony robocze, są częścią wizerunku punktów gastronomicznych, w szczególności jeżeli jest to sieć restauracji. W takim wypadku, w związku z wymogami sieci, w każdym punkcie gastronomicznym pracownicy ubrani są identycznie.

Kwestia doboru strojów, ich król i kolorystyka, często dopasowywane są do znaku firmowego danej sieci restauracji (Mc Donalds, KFC, Kleopatra itp). Odzież gastronomiczna stanowiąca wizytówkę firmy, ma na celu także odróżnienie pracownika lokalu od klienta, tak by nie dochodziło do pomyłek i wydłużonego czasu oczekiwania.

W zależności od lokalu gastronomicznego, właściciele marki mogą wprowadzać pojedyncze, jednakowe elementy ubiory, lub mogą być to identyczne kombinezony robocze. Często zdarza się, że pojedyncze elementy garderoby są szyte specjalnie na miarę pracownikom danej restauracji (bluza kucharska, koszula, marynarka, spódnica itp.). Niekiedy pracodawcy wymagają również, noszenia określonego obuwia, zazwyczaj określa się je albo na sportowo lub elegancko, zawsze jednak z zakrytymi palcami (buty typu „japonki” są zazwyczaj wykluczone z elementu ubioru). Odzież gastronomiczna to również czapki kucharskie (wymagane do noszenia podczas przyrządzania jedzenia), kitle kucharskie, fartuchy, zapaski kelnerskie itp. Regulamin pracy w danym przedsiębiorstwie zazwyczaj określa sposób ubierania się, o czym potencjalny pracownik jest zazwyczaj powiadamiany już na pierwszym etapie rekrutacji. Pracodawca ma obowiązek zapewnienia pracownikowi odzieży roboczej, która często ulega zabrudzeniom, tym bardziej jeżeli jest to odzież gastronomiczna, która jest również elementem ubioru kucharzy. Wiadomo, że w kuchni przy dość szybkim tempie pracy dochodzi często do zabrudzeń odzieży. Tego typu odzież powinna być wykonana z wysokiej jakości naturalnych jak i oddychających materiałów, które można bardzo łatwo oczyścić.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.